معرفی نسل جدید فناوری شارژ سریع مدیاتک با نام Pump Express 3.0

در چند سال اخیر، محبوبیت گوشی‎های هوشمند بسیار افزایش یافته و حتی با آن‎که آن‎ها سال به سال قدرتمندتر می‎شوند، همیشه در یک حوزه‎ی به خصوص مشکل دارند و آن هم عمر باتری است. بسیاری از افراد بر این قضیه توافق دارند که عمر باتری نقطه‎ی ضعف گوشی‎های هوشمند امروزی است به نحوی که بسیاری از […]

در چند سال اخیر، محبوبیت گوشی‎های هوشمند بسیار افزایش یافته و حتی با آن‎که آن‎ها سال به سال قدرتمندتر می‎شوند، همیشه در یک حوزه‎ی به خصوص مشکل دارند و آن هم عمر باتری است. بسیاری از افراد بر این قضیه توافق دارند که عمر باتری نقطه‎ی ضعف گوشی‎های هوشمند امروزی است به نحوی که بسیاری از بخش‎های دیگر این دستگاه‎ها در طول چند سال اخیر پیشرفت داشته ولی این روند در رابطه با باتری آن‎ها صدق پیدا نمی‎کند. این چنین چیزی در واقع می‎تواند دلیل این باشد که ما شاهد راه‎حل‎های شارژ سریع بسیار متفاوتی در بازار هستیم. فناوری شارژ سریع ” Quick Charge” شرکت کوالکام ممکن است بهترین راه‎حل شناخته شده باشد، ولی شرکت‎های دیگر نیز راه‎حل‎های خودشان را ارائه داده‎اند، به عنوان مثال نظیر شرکت Oppo و مدیاتک. Oppo در واقع نسخه‎ی جدیدی از فناوری شارژ سریع VOOC خود ارائه داده و واقعا سرعت شارژ آن بسیار بالا است. به نظر حالا نوبت شرکت مدیاتک است که از فناوری Pump Express 3.0 خود، یک نسخه‎ی جدید و پیشرفته‎تر فناوری شارژ سریع این شرکت، رونمایی کند.

این شرکت اعلام می‎کند که فناوری Pump Express 3.0 قادر به این است که باتری یک گوشی هوشمند را از 0 تا 70 درصد در عرض 20 دقیقه شارژ کند، گرچه آن‎ها به ظرفیت باتری مذکور اشاره نکرده‎اند. علاوه بر این، این شرکت هم‎چنین اشاره به این داشته است که اگر شما با استفاده از Pump Express 3.0 به مدت 5 دقیقه گوشی خود را شارژ کنید می‎توانید تا حداکثر یک ساعت مکالمه تلفنی داشته باشید. آقای جفری جو، معاون رئیس بخش اجرایی و معاون مدیر ارشد عملیاتی در شرکت مدیاتک می‎گوید “چالش مهندسی در جهان امروزی گوشی هوشمند برآورده کردن سطح تقاضای مصرف‎کننده برای قابلیت‎های مولتی‎مدیای غنی و قدرتمند بدون نیاز به زدن گوشی‎هایشان در تمام طول روز به برق است. فناوری ما به مصرف‎کنندگان اجازه می‎دهد که باقی ماندن در ارتباط با سایرین، سریعا باتری گوشی خود را شارژ کنند و از اپلیکیشن‎های مورد علاقه‎ی خود چه برای بازی چه برای کار بدون نیاز به اتصال به یک پریز برق، استفاده کنند.”

به گفته‎ی مدیاتک، Pump Express در واقع اولین راه‎حل جهانی است که از طریق ارائه‎ی برق توسط پورت یو‎اس‎بی Type-C امکان شارژ مستقیم را فراهم می‎کند. این شرکت می‎گوید که شارژ سریع از مدار شارژ درون گوشی عبور می‎کند تا مانع این ‎شود که دستگاه بیش از حد داغ شده و به دنبال آن جریان الکتریکی را مستقیما به باتری گوشی هدایت می‎کند. مدیاتک این اطمینان خاطر را به ما می‎دهد که راه‎حل شارژ سریع جدید این شرکت “فوق‎العاده امن” است. این شرکت در واقع از فناوری سیستم روی چیپ خود در ترکیب با فناوری فراهم شده توسط شرکت Richtek (شرکتی که نیز تحت مالکیت مدیاتک است) استفاده می‎کند تا در حین شارژ، حرارت را کنترل کند. باید گفت که زمان مقایسه‎ی Pump Express 2.0 با Pump Express 3.0 جدید، شما از شنیدن این خبر خوشحال خواهید شد که فناوری جدیدتر به هنگام شارژ سرعت شارژ بالاتر، کارآیی بیشتر و گرم شدن کمتر گوشی را فراهم می‎کند. این شرکت در واقع در مقایسه با Pump Express 2.0 موفق به کاهش اتلاف انرژی به بیش از 50 درصد شده است. این فناوری در سری سیستم روی چیپ‎های سری Helio P20 به چشم خواهد خورد، یعنی به گفته‎ی مدیاتک از اواخر سال جاری میلادی شما شاهد استفاده از آن خواهید بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال