بحران کمبود اکسیژن پزشکی در هند و کشورهای کم درآمد

اکسیژن یک درمان پزشکی ضروری برای نجات جان انسان هاست اما در هفته های اخیر مشخص شد که کپسولهای اکسیژن در اثر افزایش کشنده موارد COVID-19 در هند چقدر حیاتی هستند. گرچه قطارهای سریع السیر از سراسر هند کپسولهای اکسیژن را به پایتخت دهلی اما اوضاع آنقدر وخیم است که به بسیاری از مبتلایان کرونا […]

اکسیژن یک درمان پزشکی ضروری برای نجات جان انسان هاست اما در هفته های اخیر مشخص شد که کپسولهای اکسیژن در اثر افزایش کشنده موارد COVID-19 در هند چقدر حیاتی هستند. گرچه قطارهای سریع السیر از سراسر هند کپسولهای اکسیژن را به پایتخت دهلی اما اوضاع آنقدر وخیم است که به بسیاری از مبتلایان کرونا اکسیژن نمیرسد و التماس های ناامیدانه آنان در رسانه های اجتماعی فایده ای ندارد.

به گزارش واحد اخبار پزشکی تکنا، مشکل کمبود اکسیژن پزشکی نه تنها در هند بلکه در در بیمارستان های برزیل، پرو، نیجریه، اردن، ایتالیا و فراتر از آن اتفاق افتاده است. در ایالات متحده نیز اکسیژن رسانی در بیمارستان های شهرهای نیویورک و کالیفرنیا در برخی مواقع به طرز خطرناکی کاهش یافته است. این بحران همراه با بحران هند اکنون توجه بین المللی را به خود جلب کرده است.

اکسیژن برای بیماران در کشورهای کم درآمد و متوسط ​​به راحتی در دسترس نیست. در سال 2014 مطالعه ای روی بیمارستان های مالاوی نشان داد که تنها 22 درصد از بیمارانی که به اکسیژن نیاز دارند آن را دریافت می کنند. مطالعه سال 2019 در بیمارستان های جنوب غربی نیجریه نشان داد که آنها فقط قادر به تأمین اکسیژن به 20 درصد از کودکان نیازمند آن هستند. و یک مطالعه در سال 2020 نشان داد که بهبود کیفیت برنامه اکسیژن در مراکز بهداشتی در گینه نو باعث کاهش 40 درصدی مرگ کودکان در کودکان و در اثر پنومونی 50 درصدی می شود.