شایعه: Meizu Pro 7 مجهز به چیپست اسنپ‎دراگون 835 کوالکام و دوربین‎های دوگانه خواهد بود

شرکت چینی میزو که به ساخت گوشی‎های هوشمند می‎پردازد و شرکت آمریکایی کوالکام که با چیپست‎های خود در بازار تراشه‎های نیمه‎هادی خودنمایی می‎کند بهترین دوستان هم نبوده‎اند، اما نزاع‎ آن‎ها اخیرا بر سر پتنت‎های مختلف ممکن است بیشتر از حد انتظار آن‎ها را به هم نزدیک کرده باشد تا مانند دو دوست قدیمی بعد از […]

شرکت چینی میزو که به ساخت گوشی‎های هوشمند می‎پردازد و شرکت آمریکایی کوالکام که با چیپست‎های خود در بازار تراشه‎های نیمه‎هادی خودنمایی می‎کند بهترین دوستان هم نبوده‎اند، اما نزاع‎ آن‎ها اخیرا بر سر پتنت‎های مختلف ممکن است بیشتر از حد انتظار آن‎ها را به هم نزدیک کرده باشد تا مانند دو دوست قدیمی بعد از دعوا با هم از خاطرات صحبت کنند!

گزارش‎هایی از چین شنیده می‎شود مبنی بر این‎که میزو قصد دارد دو گوشی‎هوشمند جدید مجهز به چیپست‎های کوالکام بعد از سال‎ها استفاده‎ی انحصاری از سخت‎افزار سامسونگ و مدیاتک (با تنها داشتن یک گوشی مجهز به چیپست کوالکام) وارد بازار کند. یکی از این دو گوشی گفته می‎شود پرچم‎دار است که به احتمال زیاد Meizu Pro 7 نام خواهد داشت، نامزدی که قصد دارد از چیپست اسنپ‎دراگون 835 کوالکام استفاده کند و شایعه شده به یک نمایشگر خمیده به همراه سیستم دوربین دوگانه مجهز است. گوشی دیگر می‎تواند یک میان‎رده با در اختیار داشتن سیستم روی چیپ اسنپ‎دراگون 626 باشد که احتمالا نسخه‎ی “سبک” پرچم‎دار مذکور به شمار آید.

تاریخچه‎ی نزاع میزو با کوالکام به مالکیت حقوق وفاداری شرکت کوالکام به فناوری‎های 3G و LTE بر می‎گردد. اگر گزارش‎ها صحت داشته باشند، این دو شرکت با موفقیت سر این موضوع با هم کنار‎ آمده‎اند و برای اولین بار قصد همکاری بزرگی با یکدیگر را دارند. گوشی‎های میزو در چین بسیار محبوب هستند و بسیاری از قطعات آن از قاره‎ی اروپا به خصوص روسیه وارد می‎شود. همکاری این دو برای کسب و کار کوالکام سودآور خواهد بود. اگر گوشی Meizu Pro 7 از چیپست اسنپ‎دراگون 835 استفاده کند، احتمالا در اردیبهشت‎ماه یا کمی بعد از آن معرفی خواهد شد، چون تولید اولیه‎ی این چیپست برای گوشی Galaxy S8 سامسونگ رزرو شده است. این اقدام سامسونگ شرکت‎های دیگر ماننده اچ‎تی‎سی را مجبور کرده است که عرضه‎ی پرچم‎دارهای خود را به تعویض بیاندازد یا زودتر از موعد آن‎ها را با چیپست رده‎بالای سال قبل یعنی اسنپ‎دراگون 821 عرضه کنند (نظیر اقدام ال‎جی با گوشی LG G6).

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال