تقویت حافظه از طریق تحریک مغز در خواب امکان‌پذیر است

مطالعه جدید محققان نشان می دهد در صورت تحریک مغز در خواب امکان بهبود حافظه و تقویت آن وجود دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعه جدید محققان شامل شواهد جدیدی است که نشان می دهد تقویت حافظه و ثبت خاطرات در مغز با تحریک آن در زمان خواب امکان پذیر است. […]

مطالعه جدید محققان نشان می دهد در صورت تحریک مغز در خواب امکان بهبود حافظه و تقویت آن وجود دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعه جدید محققان شامل شواهد جدیدی است که نشان می دهد تقویت حافظه و ثبت خاطرات در مغز با تحریک آن در زمان خواب امکان پذیر است. در این تحقیق از نظریه ثبت حافظه در خواب توسط مغز استفاده شده است. با توجه به نقش مهم خواب در تقویت حافظه، محققان به دنبال چگونگی انجام این فرایند در مدتی کوتاه هستند. همچنین آنها در مطالعات خود تلاش کردند تا چگونگی تقویت حافظه از طریق تحریک مغز در طول خواب را درک کنند.

محققان دانشگاه UCLA Health مطالعه ای را انجام دادند که در آن با تحریک مغز در بازه بحرانی در چرخه خواب تلاش شد تا امکان کمک به بیماران دچار اختلال حافظه مانند آلزایمر بررسی شود.

در این آزمایش الکترودهایی برای کنترل تثبیت خاطره در مغز به مدت ده روز در مغز ۱۸ بیمار مبتلا به صرع به کار گرفته شد. کارکرد اصلی این الکترودها شناسایی منبع تشنج است. اما این بار برای دریافت اطلاعات دیگر مورد استفاده قرار گرفت.

در این آزمایش پیش از خواب تصاویر جفت شده از حیوانات و انسانها به داوطلبان نشان داده شد و آنها تلاش کردند تا تصاویر را به ذهن بسپرند. در این آزمایش مشخص شد یادآوری تصاویر پس از تحریک مغزی در شب توسط این داوطلبان بهتر انجام شد. جریان بین هیپوکامپ و قشر مغز از ثبت اطلاعات در حافظه حکایت دارد.

تحریک مغز در این آزمایش با استفاده از سیستمی به نام حلقه بسته انجام گرفت. در این روش پالس های الکتریکی در یک ناحیه هماهنگی در فعالیت های مغز در نواحی دیگر را موجب میشود. همچنین با استفاده از این روش تثبیت خاطرات و تقویت حافظه نیز بهتر انجام میگیرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال