مردان با نمره IQ بالاتر دیرتر از بقیه تصمیم به بچه دار شدن می‌گیرند

محققان می گویند مردانی که در تست آی کیو موفق به دریافت نمرات بالاتر شده بودند دیرتر از بقیه بچه دار شدند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهش تازه دانشمندان نشان می دهد افراد دارای آی کیو بالاتر دیرتر بچه دار شده و تعداد بچه های آنها بیشتر است. این مطالعه روی […]

محققان می گویند مردانی که در تست آی کیو موفق به دریافت نمرات بالاتر شده بودند دیرتر از بقیه بچه دار شدند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهش تازه دانشمندان نشان می دهد افراد دارای آی کیو بالاتر دیرتر بچه دار شده و تعداد بچه های آنها بیشتر است. این مطالعه روی حدود ۹۰۰ مرد نروژی و از بین متولدین ۱۹۵۰ تا ۱۹۸۱ انجام گرفت. در این پژوهش از اطلاعات مربوط به تست های هوش این افراد در ارتش و همچنین داده های مربوط به تولد اولین فرزند در این افراد استفاده شد. نتیجه این تحقیقات و داده های جمع آوری شده نشان می دهد افراد با آی کیو بالاتر دیرتر بچه دار شده و در عوض تعداد بچه های آنها بیشتر است. همچنین افراد با کمترین نمره آی کیو در میان افرادی قرار داشتند که هیچ فرزندی نداشتند.

دکتر اوله راجبرگ، از محققان این پژوهش در این باره می گوید: افراد بالای ۲۰ درصد تست های مربوط به توانایی شناختی در ۳۰ سالگی برای نخستین بار بچه دار شدند. افرادی که نمره آنها در این تست در ۲۰ درصد افراد پایین قرار داشت در ۲۷ سالگی پدر شدند. همچنین تعداد فرزندان آنها نیز کمتر بود.

به گفته محققان در نیل کنونی فرزندآوری پر سن زیر ۳۰ و بالای ۳۵ سالگی کمتر دیده میشود. این مورد در بسیاری از افراد مشهور و میلیاردرهای دنیا نیز مشاهده میشود. به عنوان مثال مارک زاکربرگ در ۳۱ سالگی بچه دار شد. این فرد دارای نمره آی کیو ۱۵۲ است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال