بیماری‌های روانی می‌توانند اندازه مغز انسان را تغییر دهند

محققان در مطالعات اخیر خود متوجه شدند برخی از بیماری‌های روانی مانند افسردگی و اسکیزوفرنی قادر هستند اندازه مغز را در برخی نواحی دچار تغییراتی کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه موناش در استرالیا در مطالعه اخیر خود متوجه شدند حجم برخی نواحی مغز در اثر برخی بیماری‌های روانی تغییر […]

محققان در مطالعات اخیر خود متوجه شدند برخی از بیماری‌های روانی مانند افسردگی و اسکیزوفرنی قادر هستند اندازه مغز را در برخی نواحی دچار تغییراتی کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه موناش در استرالیا در مطالعه اخیر خود متوجه شدند حجم برخی نواحی مغز در اثر برخی بیماری‌های روانی تغییر می‌کند. آنها امیدوارند در صورت شناسایی این تغییرات بتوانند درمان‌های موثرتری را برای این بیماری‌ها ارائه کنند. مطالعات جدید این محققان نشان می‌دهد احساسات فرد و همچنین خلق و خوی او در اثر شرایط روانی تغییر می‌کند. همچنین حجم و اندازه مغز نیز در این دوران دچار تغییر خواهد شد.

در ابن مطالعه حدود ۱۳۰۰ نفر به صورت داوطلبانه شرکت داشتند. محققان از مغز آنها تصویربرداری کرده و تاثیر بیماری‌های روانی مختلف را روی حجم و اندازه نواحی مغز بررسی کردند.

در نهایت در این مطالعه مشخص شد در جریان بیماری‌های روانی بخش‌هایی از مغز دچار تغییرات شده و با بررسی این نواحی می‌توان درمان‌های موثری نیز برای آن بیماری تجویز کرد. اشلی سگال، محقق ارشد در این مطالعه میگوید ما در این تحقیق متوجه شدیم بخش‌هایی از مغز در اثر بیماری‌های روانی تغییر می‌کنند. در صورتی که بتوانیم این مناطق را شناسایی و مورد بررسی قرار دهیم می‌توان در آینده درمان‌های موثرتری را برای بیماری‌های روانی در نظر گرفت.

افراد شرکت کننده در این تحقیق حداقل یکی از بیماری‌هایی مانند افسردگی، اختلالاتی همچون کم توجهی یا بیش فعالی، اسکیزوفرنی، اختلال وسواس فکری و یا دو قطبی را در خود داشتند. مقایسه مغز افراد دارای بیماری و افراد سالم در همان گروه سنی نشان داد اندازه مغز در برخی مناطق برای افراد بیمار و سالم با یکدیگر متفاوت است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال