هوش مصنوعی متا سیستم جدیدی برای فشرده سازی صدا ایجاد کرد

متا با کمک هوش مصنوعی سیستم جدیدی برای فشرده سازی صدا توسعه داده است که کار خود را بسیار بهتر از کدک هایس مانند MP3 انجام دهد. این سیستم جدید برای ویدئوها نیز استفاده خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فشرده سازی بخش مهمی از اینترنت محسوب میشود که با استفاده از […]

متا با کمک هوش مصنوعی سیستم جدیدی برای فشرده سازی صدا توسعه داده است که کار خود را بسیار بهتر از کدک هایس مانند MP3 انجام دهد. این سیستم جدید برای ویدئوها نیز استفاده خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فشرده سازی بخش مهمی از اینترنت محسوب میشود که با استفاده از آن امکان اشتراک تصاویر باکیفیت، ارسال پیام های صوتی و اشتراک گذاری فیلم و سریال فراهم میشود. در حال حاضر علاوه بر پیشرفت فناوری، اینترنت پرسرعت و حافظه ذخیره سازی نیز برای لذت بردن از محتوای چندرسانه ای نیاز است.

تکنیک های فشرده سازی می تواند در آینده اینترنت و دنیای مجازی موثر باشد. در بیانیه متا در مورد تکنیک جدید آمده است: با استفاده از هوش مصنوعی می توان به تکنیک جدیدی برای فشرده سازی دست پیدا کرده است. بطوریکه حتی در حین استفاده از اینترنت کم سرعت نیز امکان گوش دادن به پیام های صوتی فراهم میشود.

در سیستم ایجاد شده توسط متا صدا در زمانی اندک فشرده شده و سپس از حالت فشرده خارج میشود. البته بهینه سازی های دیگری نیز انجام میگیرد. متا می گوید این سیستم در آینده می تواند در مناطقی با شبکه ضعیف، تماس های صوتی با کیفیت ارائه کند. علاوه بر آن می توان با کمک این سیستم با پهنای باند کم نیز به متاورس دسترسی داشت. در حال حاضر در سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی متا ویدیو پشتیبانی نمیشود اما طبق اعلام متا برگزاری کنفرانس ویدئویی و استریو فیلم و بازی های چند نفره با کمک این سیستم بهینه تر خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال