متا از حمله گروه هکری به حساب چهره های برجسته اوکراین و همچنین ساخت اکانت های جعلی خبر داد

طی اطلاعیه متا حساب کاربری چند چهره برجسته اوکراین مانند مسئولان ارتش و سیاستمداران در فیسبوک مورد حمله قرار گرفت. همچنین چندین اکانت جعلی در فیسبوک که به نشر اطلاعات گمراه کننده مشغول بودند حذف شدند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گروه هکری Ghostwriter مسئول حمله به حساب های کاربری افراد برجسته […]

طی اطلاعیه متا حساب کاربری چند چهره برجسته اوکراین مانند مسئولان ارتش و سیاستمداران در فیسبوک مورد حمله قرار گرفت. همچنین چندین اکانت جعلی در فیسبوک که به نشر اطلاعات گمراه کننده مشغول بودند حذف شدند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گروه هکری Ghostwriter مسئول حمله به حساب های کاربری افراد برجسته اوکراین معرفی شدند. آنه‌ها با کنترل کانت این افراد قصد داشتند با انتشار چند ویدئو در این صفحات از ارتش اوکراین، آنرا ارتشی ضعیف نشان دهد. به گفته تیم امنیت متا هم اکنون این اکانتهای تحت حمله هکری در حالت ایمن قرار دارند. همچنین دامنه‌های فیشینگی شناسایی شده نیز مسدود شدند.

طبق گزارش متا تنها ۱۴۰ اکانت طی ۴۸ ساعت گذشته متشکل از صفحات جعلی در فیسبوک و اینستاگرام توسط این شبکه اجتماعی حذف شده است. هدایت این اکانت ها از روسیه و اوکراین بوده که به دلیل نقض قوانین و رفتارهای غیر حقیقی از فیسبوک و اینستاگرام حذف شدند.

 این اکانت ها با معرفی خود به عنوان منبع مستقل خبری افراد اوکراینی را هدف قرار داده بودند. طبق گفته متا و ارتباطی که بین این اکانت ها و دیگر عملیات مربوط به سال ۲۰۲۰ کشف کرده است ظاهراً هدایت‌کننده آنها افرادی مستقر در روسیه، منطقه دونباس در اوکراین و در منطقه کریمه هستند. پیش از این توئیتر نیز اکانت های جعلی ناقض قوانین که به انتشار اخبار جعلی مشغول بودند را حذف کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال