دانشمند متا از بین رفتن شغل ها توسط هوش مصنوعی را موقتی دانست

هوش مصنوعی نگرانی های بسیاری را در بین کارمندان شرکت ها ایجاد کرده که ممکن است توسط آنها جایگزین شود. البته هر سه پدرخوانده هوش مصنوعی در جهان نظر خود را در مورد این فناوری اعلام کرده و گفته اند این فناوری نمی تواند کسب و کارها را به صورت دایمی نابود کند. به گزارش […]

هوش مصنوعی نگرانی های بسیاری را در بین کارمندان شرکت ها ایجاد کرده که ممکن است توسط آنها جایگزین شود. البته هر سه پدرخوانده هوش مصنوعی در جهان نظر خود را در مورد این فناوری اعلام کرده و گفته اند این فناوری نمی تواند کسب و کارها را به صورت دایمی نابود کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پروفسور یان لی کان، نظر کارشناسان در مورد از بین رفتن بشریت و تهدید های هوش مصنوعی را به طرز احمقانه ای مسخره دانست و اعلام کرد هنوز سال ها تا با هوش شدن کامپیوترها نسبت به انسان ها فاصله داریم و هر زمان در مورد ساخت آنها احساس خطر کنیم دیگر ساخت آنها انجام نخواهد شد.

لی کان در این مورد گفته است: در این فناوری پیشرفت تدریجی است. ممکن است هوش مصنوعی به اندازه قدرت مغز یک موش داشته باشید و این نمی تواند باعث تغییر جهان شود و تنها در یک مرکز داده و با خاموش کردن سوئیچ کنترل میشود. هر زمان که از ناامن بودن آن مطمئن شدید می توانید از ساخت آن صرف نظر کنید.

لی کان به همراه دو فرد دیگر به نام های جفری هینتون و یوشوا بنجیو در سال ۲۰۱۸ به دلیل ایخاد پیشرفت های مختلف در هوش مصنوعی موفق به دریافت جایزه اورینگ شدند. از آن زمان تاکنون لقب پدرخوانده این علم به آنها داده شده است. لی کان در حال حاضر سمت مدیر ارشد هوش مصنوعی در شرکت متا را بر عهده دارد.

بسیاری از شرکت ها با استدلال بر اینکه هوش مصنوعی می تواند جایگزین کارمندان شود استخدام نیروهای تازه را متوقف کرده اند‌. لی کان در این مصاحبه اعلام کرد قرار نیست هوش مصنوعی برای همیشه این افراد را بیکار کند. وی معتقد است شرایط کار تغییر کرده و هنوز مشخص نیست طی بیست سال آینده چه مشاغلی در گروه برجسته ترین مشاغل قرار می‌گیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال