محققان امنیتی متا در مورد بدافزارهای جعلی ChatGPT هشدار دادند

متا در جدیدترین گزارش خود به تهدیدات بدافزاری مانند پیوندهای ایماد شده به نسخه های جعلی ChatGPT پرداخته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تیم امنیتی متا از شناسایی نسخه جعلی ChatGPT به عنوان یک بدافزار خبر داد. این بدافزار می تواند با هم کردن حساب های کاربران به حساب های کسب […]

متا در جدیدترین گزارش خود به تهدیدات بدافزاری مانند پیوندهای ایماد شده به نسخه های جعلی ChatGPT پرداخته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تیم امنیتی متا از شناسایی نسخه جعلی ChatGPT به عنوان یک بدافزار خبر داد. این بدافزار می تواند با هم کردن حساب های کاربران به حساب های کسب و کارها نیز دسترسی پیدا کند.

در گزارش امنیتی سه ماهه این شرکت آمده است توسعه دهندگان بدافزار معمولا از موضوعات داغ روز برای فریب کاربران استفاده کنند. در حال حاضر نیز چت بات ChatGPT و هوش مصنوعی بینگ و بارد مهمترین موضوعات رسانه ها هستند. از این رو مهاجمان به استفاده از نسخه های جعلی این ابزارها برای هک کاربران روی آورده اند.

این تحلیل گران از ماه مارس تاکنون ده نوع بدافزار جدید را شناسایی کرده اند. همه این بدافزارها به نوعی به چت بات ChatGPT مرتبط بودند. برخی از آنها از نوع افزونه مرورگر بودند. این بدافزارها با کمک فروشگاه های وب رسمی ناشناس نیز انتشار می یابند. واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرد کلاهبرداران با استفاده از تبلیغات نسخه جعلی ChatGPT توانستند از کاربران کلاهبرداری کنند.

برخی از آنها مبتنی بر هوش مصنوعی بوده و در نگاه اول همانند چت بات های معمولی هستند. به گفته متا بیش از هزار پیوند جداگانه در پلتفرم این شرکت شناسایی شده که همگی به نوعی کاربران را به استفاده از نسخه های جهچعلی چت بات ترغیب می کردند. همچنین در این گزارش اعلام شد کلاهبرداران پس از دسترسی به حساب کاربران اطلاعات ورود به سیستم و حفظ دسترسی به آن را به سرقت می برند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال