متا از یک مدل هوش مصنوعی جدید برای تولید آهنگ از متن رونمایی کرد

شرکت متا به همراه تیم تحقیقاتی Audiocraft از یک مدل جدید هوش مصنوعی به صورت متن باز رونمایی کردند. این مدل با نام MusicGen همانند ChatGPT می تواند با استفاده از ورودی های به شکل متن آهنگ تولید کند. حتی امکان دریافت نمونه آهنگ و تغییر آن با توجه به توصیف های کاربر وجود خواهد […]

شرکت متا به همراه تیم تحقیقاتی Audiocraft از یک مدل جدید هوش مصنوعی به صورت متن باز رونمایی کردند. این مدل با نام MusicGen همانند ChatGPT می تواند با استفاده از ورودی های به شکل متن آهنگ تولید کند. حتی امکان دریافت نمونه آهنگ و تغییر آن با توجه به توصیف های کاربر وجود خواهد داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کاربران می تواند سبک موسیقی مدنظر خود را به MusicGen اعلام کرده و سپس بخشی از یک آهنگ را نیز به این مدل بدهد. تنها با گذشت چند ثانیه می توان به آهنگی مطابق به توصیف کاربر و یا تغییرات گفته شد دست پیدا کرد. در حال حاضر دموی این برنامه در سایت Hugging Face فیسبوک قرار دارد. کاربران می تواند با توصیف آهنگ موردنظر مثلاً آهنگ های دهه ۱۹۸۰ آهنگی شبیه به آن را تولید کنند.

در توسعه این هوش مصنوعی از ۲۰ هزار ساعت موسیقی با مجوز استفا ه شده است. همچنین از پایگاه آده متا و دیگر سایت ها نیز برای آموزش بهره گرفته شده است. همچنین فرآیند آموزش با استفاده از توکن ساز صوتی ۳۲ هزار کیلوهرتزی مربوط به EnCode نیز استفاده شده است.

مدل MusicGen از نوع متن باز بوده و امکان استفاده از آن برای تولید آهنگ های تجاری نیز وجود دارد. این نرم افزار نشان دهنده سرعت توسعه هوش مصنوعی در زمینه های مختلف است. همچنین یادکیری ماشینی می تواند در آینده تهدیدی برای بازار موسیقی باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال