متا از هوش مصنوعی چندوجهی خود ImageBind رونمایی کرد

مدل هوش مصنوعی جدید متا با نام ImageBind برای پیش بینی رابطه میان داده ها مانند انسان به داده های مختلفی مانند متن، صدا، تصویر، دما و اطلاعات حرکتی نیاز دارد. این مدل می تواند این داده ها را با یکدیگر پیوند بزند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در خال حاضر مدل […]

مدل هوش مصنوعی جدید متا با نام ImageBind برای پیش بینی رابطه میان داده ها مانند انسان به داده های مختلفی مانند متن، صدا، تصویر، دما و اطلاعات حرکتی نیاز دارد. این مدل می تواند این داده ها را با یکدیگر پیوند بزند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در خال حاضر مدل های هوش مصنوعی مانند DALL-E تنها از کلمات برای خلق تصویر استفاده می کنند. مدل جدید متا ImageBind می تواند از ۶ نوع داده شامل متن، صدا ، تصویر، عمق، اطلاعات دمایی و داده های حرکتی برای ایجاد پیوند استفاده کند.

این در حالی است که آموزش تمامی احتمالات ممکن به هوش مصنوعی نیاز نخواهد بود. ImageBind می تواند به عنوان یک سیستم هوش مصنوعی ماشینی با شباهت به یادگیری انسانی در نظر گرفته شود. به عنوان مثال قرارگیری فرد دریک خیابان شلوغ به طور ناخودآگاه باعث دریافت داده ها توسط مغز میشود. این داده ها شامل دیدن محیط، صدای خودروها و یا عابران پیاده و ساختمان ها است.

اکنون کامپیوترها نیز می توانند با شبیه سازی حواس انسانی میان داده های ورودی پیوند برقرار خواهند کرد. این مدل قدرتمند می تواند در زمینه واقعیت مجازی و متاورس مورد استفاده قرار بگیرد. احتمالا در آینده نیز شاهد تولید هدستی با قابلیت تولید صحنه یه بعدی واقعی با مشخصات داده شده در لحظه خواهیم بود. متا قصد دارد در آینده تعداد حواس مورد نظر را از ۶ افزایش دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال