کشف گاز متان در آب های قطب شمال

رصد گازهای گلخانه ای در منطقه سیبری موجب شده است تا اخیرا حباب هایی از گاز متان در این منطقه مشاهده شود. «سرگی نیکی فروف» سخنگوی دانشگاه پلی تکنیک تومسک روسیه در این رابطه می گوید: در سمت راست منطقه کلدیش در پس زمینه آبی تیره یک نقطه به رنگ سبز زمردی دیده می شد. […]

رصد گازهای گلخانه ای در منطقه سیبری موجب شده است تا اخیرا حباب هایی از گاز متان در این منطقه مشاهده شود. «سرگی نیکی فروف» سخنگوی دانشگاه پلی تکنیک تومسک روسیه در این رابطه می گوید: در سمت راست منطقه کلدیش در پس زمینه آبی تیره یک نقطه به رنگ سبز زمردی دیده می شد. پس از نزدیک شدن به آن  دانشمندان خروج گازهایی از اعماق دریا را رصد کردند. این گازها به ایجاد هزاران حباب روی سطح آب منجر می شدند.

به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز، مدتی است که کارشناسان روسی در حال تحقیق بر روی منطقه ای از شرق دریای سیبری هستند و در همین راستا موجب شده است تا موفق به کشف حباب هایی به مساحت ۴تا۵ مترمربع از متان شوند که می جوشند. این منطقه که در شرق آب های قطب شمال می باشد، منبع قدرتمند انتشار متان است.

جهت تحقیقات بیش تر در این زمینه کشتی تحقیقاتی Akademik M. Keldysh به رهبری ایگور اسمیلوتوف از سوی دانشگاه پلی تکنیک تومسک روسیه مامور شده است. به گفته کارشناسان، غلظت فواره متان موجود در این منطقه  ۹ بار بالاتر از متوسط سیاره ای است. این میزان از متان تعجب بسیاری از محققین را موجب شده است. به طور کلی گازهای منطقه سیبری از مدت ها قبل در زیر خاک و دریاچه های آن مدفون شده اند و این تحقیقات نیز جهت بررسی انواع آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار علمی فناوری مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال