احتمالا حیات میکروبی در مریخ ۲۸۰ میلیون سال قدمت دارد

ناسا و آژانس فضایی اروپا طی سالهای آینده و با کمک یک مریخ نورد دیگر نمونه های جمع آوری شده از سطح مریخ را به زمین بیاورند. اما مسئله مهم انتقال باکتری های خطرناک از این سیاره به زمین و فعال شدن آنهاست. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعات جدید نشان می […]

ناسا و آژانس فضایی اروپا طی سالهای آینده و با کمک یک مریخ نورد دیگر نمونه های جمع آوری شده از سطح مریخ را به زمین بیاورند. اما مسئله مهم انتقال باکتری های خطرناک از این سیاره به زمین و فعال شدن آنهاست.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعات جدید نشان می دهد احتمالا در مریخ باکتری های وجود دارند که عمر آنها به ۲۸۰ میلیون سال می‌رسد. انتقال آنها به زمین همراه با نمونه های جمع آوری شده می تواند باعث فعال شدن آنها شود.

هنگام بررسی نمونه های مریخی در آزمایشگاه وجود حیات میکروبی مشخص خواهد شد. این میکروب ها یا تعدادی بیشتر از تصور ما در زیر سطح مریخ وجود داشته و زنده مانده اند.

این موضوع نشان دهنده سرسخت بودن برخی باکتری ها است که حتی در محیط سخت مریخ نیز دوام آورده اند. در صورت انتقال آنها به زمین و عدم مراقبت از آنها، باعث آلوده شدن زمین خواهد شد. ماموریت های بعدی در مریخ مانند ExoMars می تواند حتی در عمق دو متری نیز با حیات میکروبی مریخ مواجه شود.

مایکل دالی، استاد پاتولوژی از دانشگاه علوم سلامت و از اعضای آکادمی ملی آمریکا می گوید: انتقال آلودگی از زمین به مریخ و بالعکس در زمان استفاده از ارگانیسم های نمونه به عنوان واسط ایجاد خواهد شد که باید از آن اجتناب کرد. طبق این مطالعه حیات مریخی همین حالا نیز در مریخ وجود دارد و تنها نیاز است تا به زیر سطح آن حرکت کرد. اما دانشمندان در مورد انتقال باکتری ها هشدار داده اند. زیرا تحقیقات علمی را نیز دچار مشکل خواهد کرد.

 

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال