ریز تراشه هایی که می توانند مغز را به یک کامپیوتر متصل کنند

پژوهشگران با استفاده از ریز تراشه های سیلیکونی فناوری جدیدی را ابداع کردند که با استفاده از آن می‌توانند فعالیت های مغز را به کامپیوتر منتقل کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران آمریکایی تلاش کردند تا با استفاده از ریزتراشه ها سیستمی را برای ثبت فعالیتهای مغزی در یک کامپیوتر ابداع […]

پژوهشگران با استفاده از ریز تراشه های سیلیکونی فناوری جدیدی را ابداع کردند که با استفاده از آن می‌توانند فعالیت های مغز را به کامپیوتر منتقل کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران آمریکایی تلاش کردند تا با استفاده از ریزتراشه ها سیستمی را برای ثبت فعالیتهای مغزی در یک کامپیوتر ابداع کنند. این ریز تراشه ها با قرار گیری روی سطح های مختلف قشر مغز فعالیت نورون های مغزی را نظارت خواهند کرد. نوروگرینز یا همان تراشه های ساخته شده به اندازه یک دانه نمک است و می‌تواند با قرار گیری روی بافت مغز در بخش های مختلف سیگنال های عصبی را جمع آوری کند.

 آرتو نورمیکو، دانشمند مهندسی عصبی از دانشگاه براون و محقق اصلی نوروگرینز گفته است این تراشه ها به اندازه یک دانه نمک حاوی ریز الکترونیک هستند که با قرار گیری در بافت عصبی میتوانند پس از ثبت فعالیت های عصبی آن را نیز منتقل کنند.

نوروگرینز اکنون به عنوان یک رابط مغز و رایانه حدود ۴ سال پیش و با همکاری پژوهشگرانی از دانشگاه براون و دانشگاه بیلور کالیفرنیا توسعه داده شد. به گفته محققان هرچه فعالیت نورون های بیشتری ثبت شود امکان کنترل دقیق تر حرکات مغز بهتر ممکن خواهد شد. به هر حال برای استفاده بهینه از این فناوری نیاز است تا تعداد بیشتری از نورون ها تحت نظارت قرار بگیرند.

در حال حاضر حسگرهای موجود پس از قرار گیری روی بخش‌های مختلف مغز موجب التهاب و ایجاد بافت زخم در محل کاشت می شوند. اما حسگرهای کوچک تر می توانند آسیب کمتری برای مغز داشته باشند.

در حالت کلی بدن با تشخیص یک تراشه به عنوان یک عامل خارجی سعی می کند تا آن را تخریب کرده و از بین ببرد. اما ایمپلنت کوچک تر و ساخته شده از مواد سازگار با بافت زنده می تواند باعث تحریک کمتر پاسخ ایمنی بدن شود. پژوهشگران هنوز به دنبال راهی برای وارد کردن این ایمپلنت ها به درون مغز هستند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال