میکروپلاستیک ها می توانند به مغز نیز راه پیدا کنند

محققان در مطالعه ای جدید دریافتند ذرات ریز پلاستیک های بسته بندی می تواند دو ساعت پس از مصرف به مغز انسان راه پیدا کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش از این در مورد وجود میکروپلاستیک ها در خون انسان هشدارهایی داده شده بود. وجود این ذرات پلاستیکی در بدن انسان […]

محققان در مطالعه ای جدید دریافتند ذرات ریز پلاستیک های بسته بندی می تواند دو ساعت پس از مصرف به مغز انسان راه پیدا کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش از این در مورد وجود میکروپلاستیک ها در خون انسان هشدارهایی داده شده بود. وجود این ذرات پلاستیکی در بدن انسان می تواند خطرات بالقوه ای را ایجاد کند. حتی ممکن است این ذرات به پیکر مکان ها در بدن راه پیدا کرده و به سلول های زنده نیز نفوذ کنند.

مطالعه اخیر ثابت می کند پس از ورود این ذرات به مغز تلهتعتب عصبی و تخریب عصبی ایجاد خواهد شد. نتیجه آزمایش های انجام شده نشان می دهد پلاستیک مورد استفاده در بسته بندی ها دو ساعت پس از مصرف در مغز وجود دارند. درون مغز یک سد خونی-مغزی شامل شبکه ای از رگ های خونی وجود دارد که از ورود مواد مصر درون مغز جلوگیری می کند. در واقع تنها اکسیژن، آب، داروهای بیهوشی و دی اکسید کربن می توانند از این سد عبور کنند.

لوکاس کنر، نویسنده این مطالعه می گوید: ذرات پلاستیک در صورت ورود به مغز باعث ایجاد التهاب و اختلالات عصبی و حتی بیناری های تخریب کننده عصبی خواهد شد. آزمایش های این مطالعه روی ۶ موش انجام شد و محققان مشاهده کردند دو تا ۴ ساعت پس از مصرف این ذرات پلاستیک و پس از کشتن موش ها، ذرات پلاستیک با گذشتن از سد خونی مغز درون مغز موش ها وجود دارد.

به گفته محققان این ذرات ریز حتی قادرند از دیواره محافظ روده نیز عبور کرده و وارد بدن شوند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال