میکروپلاستیک ها می توانند از اندام مادر به اندام جنین منتقل شوند

محققان در مطالعات اخیر خود متوجه شدن. امکان انتقال میکرو پلاستیک ها از بدن مادر به بدن جنین وجود دارد. از این رو زنان باردار باید به جای بطری های پلاستیکی از بطری های شیشه ای استفاده کنند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بطور کلی به دلیل ترس از میکروپلاستیک ها و […]

محققان در مطالعات اخیر خود متوجه شدن. امکان انتقال میکرو پلاستیک ها از بدن مادر به بدن جنین وجود دارد. از این رو زنان باردار باید به جای بطری های پلاستیکی از بطری های شیشه ای استفاده کنند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بطور کلی به دلیل ترس از میکروپلاستیک ها و به خطر افتادن سلامتی، استفاده از بطری های شیشه ای و فلزی توصیه میشود.

دکتر لوییزا کامپاگنولو، متخصص بافت شناسی و جنین شناسی در دانشگاه رم اعلام کرد شواهدی وجود دارد که نشان می دهد که میکروپلاستیک ها می توانند وارد بافت های انسانی شوند. مطالعات قبلی نیز نشان داده بودن که ذرات میکروسکوپی پلاستیک قادرند به جریان خون و حتی جفت میز وارد شوند. پژوهش اخیر نیز نشان داد این ذرات می تواند به اندام های جنین نیز وارد شود.

کامپاگنولو بدون حضور در این پژوهش در مورد آن می گوید: شواهد ما نشان می دهد جنین می تواند تحت تاثیر ذرات پلاستیک قرار بگیرد. زیرا جفت نیز تحت تأثیر قرار گرفته است.

مطالعات پیش از این نیز نشان داده بود ذرات پلاستیک با ورود به بافت های بدن روی تولید هورمون ها نیز تاثیر می گذارند. از این رو ممکن است فرآیندهای بیولوژیکی این هورمون ها دچار اختلال شوند.

دکتر فیلیپ دموکریتو، متخصص علوم نانو و زیست محیطی در این مورد گفته این داده های مربوط به حیوانات در این مورد بسیار نگران کننده هستند. این متخصص پژوهشهایی را روی حیوانات انجام داده است. این پژوهش ها نیز نشان داد ذرات پلاستیک بلعیده شده می تواند به جنین منتقل شود. این ذرات ۲۴ ساعت پس از ورود به معده حیوان باردار در جفت نیز دیده شد. علاوه بر آن وجود آن در جنین در بخش هایی دیده شد که می تواند روی رشد اثرات بالقوه داشته باشند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال