این دوربین میکروسکوپی می‌تواند به بدن شما تزریق شود

ممکن است شما دوربین‎های بسیار کوچکی را در روزگار خود دیده باشید، ولی تا حالا موردی نظیر این وجود نداشته است. دانشمندان دانشگاه اشتوتگارت یک دوربین سه لنزی با فناوری چاپ سه‎بعدی ساخته‎اند که عرض آن فقط 100 میکرومتر (0.004 اینچ) است. کوچکی این دوربین به حدی است که شما می‎توانید آن را با استفاده […]

ممکن است شما دوربین‎های بسیار کوچکی را در روزگار خود دیده باشید، ولی تا حالا موردی نظیر این وجود نداشته است. دانشمندان دانشگاه اشتوتگارت یک دوربین سه لنزی با فناوری چاپ سه‎بعدی ساخته‎اند که عرض آن فقط 100 میکرومتر (0.004 اینچ) است. کوچکی این دوربین به حدی است که شما می‎توانید آن را با استفاده از یک سرنگ به بدن خود تزریق کنید، در نتیجه این محصول برای اندوسکوپی و پزشکانی که می‎خواهد درون بدن یک بیمار را مشاهده کنند عالی است. این دوربین فعلا بایستی با یک فیبر نوری در ارتباط داده شود، ولی می‎تواند بر روی اجسامی که حتی نزدیک به 0.12 اینچ هستند فوکوس کند. شما حتی می‎توانید شکل لنزهای غیر قراردادی ( غیر معمولی) را برای اشکال و اهداف خاص برای این دوربین پرینت کنید (نظیر حلقوی یا مثلثی).

تا زمانی که این دوربین به مرحله‎ی کاربردی و عملی برسد کمی طول می‎کشد، ولی اندازه‎ی آن پتانسیل استفاده از آن را به خوبی فراتر از دنیای پزشکی گسترش می‎دهد. رویای محققان ربات‎های بسیار کوچکی است که با این‎حال بتوانند جهان اطرف خود را متصور شوند، یا ماشین‎های بدون راننده‎‎ای که دوربین‎های آن‎ها عملا نامرئی است. وشما هم‎چنین می‎توانید دوربین‎های گوشی‎های هوشمند 360 درجه‎ای داشته باشید که فضای بسیار اندکی را اشغال می‎کنند. و مهم‎تر از همه، ساخت این لنزها نیاز به تلاش بسیار کمی دارد، تیم محققان اشتوتگارت دوربین خود را در عرض چند ساعت طراحی کرده و محک زده است. دوربین‎های میکروسکوپی یقینا نگرانی‎هایی را در رابطه با حفظ حریم‎خصوصی به وجود می‎آورند (واقعا خطر این وجود دارد که افراد از این دوربین‎ها برای جاسوسی سوء استفاده کنند)، ولی آن‎ها هم‎چنین به دنیایی اشاره دارند که در آن اندازه برای دستگاه‎های هوشمند مانعی به شمار نمی‎رود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال