تعداد کاربران مایکروسافت که بدون رمز عبور لاگین میشوند به 150 میلیون نفر رسید

مایکروسافت اعلام کرد حدود 150میلیون نفر از کاربران محصولات این شرکت راه های بدون وارد کردن رمز عبور را برای لاگین شدن انتخاب کرده اند و این تعداد همچنان رو به افزایش است. بطوری که از نوامبر سال گذشته تا کنون 50 میلیون نفر افزایش داشته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، […]

مایکروسافت اعلام کرد حدود 150میلیون نفر از کاربران محصولات این شرکت راه های بدون وارد کردن رمز عبور را برای لاگین شدن انتخاب کرده اند و این تعداد همچنان رو به افزایش است. بطوری که از نوامبر سال گذشته تا کنون 50 میلیون نفر افزایش داشته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مایکروسافت با انتشار بیانیه ای در روز جهانی رمزعبور (World Password Day) تعداد افرادی که بدون رمز عبور از سرویس های این شرکت استفاده می کنند را 150 میلیون نفر برآورد کرد. این افراد کسانی هستند که سرویس‌های آنلاین مایکروسافت نظیر آژور، گیت‌هاب، آفیس و ایکس‌باکس را خریداری کرده و برای ورود از روش احراز هویت ویندوز هلو (ازطریق اثرانگشت یا تشخیص چهره) استفاده می کنند.

مایکروسافت در بیانیه خود با اعلام اینکه این شرکت تلاش دارد تا امنیت حساب کاربری مردم را افزایش دهد، گفت: تلاش داریم تا کاربران را به سمت روش هایی مانند تصدیق هویت چندعاملی (MFA) و یا راهکارهای لاگین بدون نیاز به رمزعبور سوق دهیم. این روش ها در مقایسه با روش های عادی بسیار امن تر هستند در حالیکه استفاده از روش عادی اطلاعات آنها را در معرض خطر فاش شدن قرار می دهد.

سال گذشته نیز مایکروسافت آمار قابل توجهی از حمله های هکری خنثی شده اعلام کرده بود که در تمامی آنها از روش احراز هویت چند عاملی استفاده شده بود. علاوه بر امنیت بیشتر، با استفاده از روش های لاگین بدون رمز عبور دیگر ترس از فراموشی رمز عبور و یا ریست کردن وجود نخواهد داشت. این موضوع منافعی نیز برای مایکروسافت داشته و هزینه های مربوط به پشتیبانی از رمز عبور در این شرکت به شدت کاهش یافته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال