Microsoft نیز به دنبال تصاحب AMD می‌باشد: آیا نهایتا AMD به فروش خواهد رفت؟

طبق جدیدترین اطلاعات منتشر شده توسط وب‌سایت Kitguru، غول دنیای نرم‌افزار، مایکروسافت نیز به دنبال خرید کمپانی AMD می‌باشد و این رایزنی‌ها از چند ماه پیش تا کنون در حال انجام است. این اولین باری نیست که کمپانی‌های مختلف به دنبال خرید شرکت AMD که شاید با ورشکستگی فاصله‌ی چندانی نداشته باشد، هستند. خرید AMD توسط […]

طبق جدیدترین اطلاعات منتشر شده توسط وب‌سایت Kitguru، غول دنیای نرم‌افزار، مایکروسافت نیز به دنبال خرید کمپانی AMD می‌باشد و این رایزنی‌ها از چند ماه پیش تا کنون در حال انجام است. این اولین باری نیست که کمپانی‌های مختلف به دنبال خرید شرکت AMD که شاید با ورشکستگی فاصله‌ی چندانی نداشته باشد، هستند.

خرید AMD توسط مایکروسافت، مزیت‌های بسیاری برای این کمپانی دارد که از جمله‌ی مهم‌ترین آنها می‌تواند انواع و اقسام قطعات سخت‌افزاری را برای محصولات خود، از ایکس‌باکس تا گوشی‌ها و تبلت‌ها، در نظر گرفته و قیمت تمام شده‌ی قطعات نیز بسیار پایین‌تر خواهد بود. همچنین، اگر AMD بخشی از کمپانی مایکروسافت باشد، می‌توانیم شاهد همکاری‌های بیشتر و نزدیک‌تر این شرکت با کمپانی‌های Intel و Nvidia باشیم.

اما شاید مهم‌ترین موضوعی که باید به آن توجه کنیم، صنعت کنسول‌ها و درآمد مایکروسافت از آنها باشد. از آنجایی که از سخت‌افزارهای تولید شده توسط AMD در کنسول‌های Xbox One و PS4 استفاده شده، سونی برای فروش هر کدام از کنسول‌های خود باید مبلغی را به عنوان حق‌الامتیاز به مایکروسافت پرداخت نماید. در این شرایط، احتمالا سونی ناراضی شده و از طرفی، هیچ چاره‌ای تا انتظار برای عرضه‌ی نسل بعدی کنسول‌ها نخواهد داشت. این در حالیست که در صورت تصاحب AMD، مایکروسافت هیچ پول اضافی برای حق‌الامتیاز به کسی پرداخت نمی‌کند و این مقدار پول مستقیما وارد جیب خودش می‌شود.

شاید تصور اینکه مایکروسافت چگونه بتواند AMD را تصاحب کند، کمی برایتان جالب باشد. خریداری کل این کمپانی توسط مایکروسافت، واقعا کار آسانی است چرا که ارزش فعلی مایکروسافت، 95 میلیارد دلار تخمین زده شده و ارزش فعلی AMD نیز تنها 1.81 میلیارد دلار می‌باشد. البته ارزش AMD میزان کمی نیست اما واقعا در مقابل با سرمایه‌ای که مایکروسافت دارد، کار سختی برای این اهالی ردموند نخواهد بود.

همچنین اگر AMD توسط مایکروسافت خریداری شود، احتمالا شاهد تحولی عظیم در پردازنده‌ها و کارت‌های گرافیکی که این شرکت تولید می‌کند، خواهیم بود. البته هنوز هیچ کدام از این اطلاعات به صورت رسمی تایید نشده‌اند و به همین علت باید به این قضیه تنها به صورت یک شایعه نگاه کنیم، اما مزایایی که خرید این کمپانی برای مایکروسافت دارد، واقعا بالاست و پرداخت 1.81 میلیارد دلار توسط مایکروسافت، واقعا می‌تواند در سودآوری مایکروسافت نتیجه‌ی مثبتی داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال