گوگل و مایکروسافت برای پایان دادن به شکایت‌های رگلاتوری توافق کردند

پس از مدت‌ها کشمکش میان گوگل و مایکروسافت حالا این دو غول بزرگ نرم‌افزاری با یکدیگر برای پایان دادن به شکایت‌ها به توافق رسیده و قصد دارند از این پس روابطی دوستانه را با یکدیگر داشته باشند. چند ماه پیش بود که این دو شرکت پس از سال‌ها مجادله بر سر پتنت‌ها و حق کپی‌رایت آنها، […]

پس از مدت‌ها کشمکش میان گوگل و مایکروسافت حالا این دو غول بزرگ نرم‌افزاری با یکدیگر برای پایان دادن به شکایت‌ها به توافق رسیده و قصد دارند از این پس روابطی دوستانه را با یکدیگر داشته باشند.

چند ماه پیش بود که این دو شرکت پس از سال‌ها مجادله بر سر پتنت‌ها و حق کپی‌رایت آنها، اعلام کردند که در این زمینه دیگر هیچ شکایتی از یکدیگر ندارند و حالا که چند ماه از این موضوع می‌گذرد، اخباری در مورد همکاری‌های جدید منتشر شده که نشان می‌دهد گوگل و مایکروسافت می‌خواهند رایطه‌ای دوستانه با یکدیگر داشته و پیش از اینکه هر گونه شکایتی را بخواهند به دادگاه ببرند، آن را در میان خود حل و فصل نمایند.

البته هر کدام از این شرکت‌ها به صورتی جداگانه بیانه‌های خود در این زمینه را منتشر نمودند و یک متن مشترک از سوی آنه منتشر نشد. گوگل در بیانه‌ی خویش اعلام کرده که ما از شور و نشاط بدمان نمی‌آید، اما ما می‌خواهیم شایستگی محصولات خویش را به نمایش بگذاریم نه اینکه حق قانونی خود و آنها را به رخ دیگر شرکت‌ها بکشانیم. در واقع گوگل می‌خواهد که تمام تلاش خود را برای به نمایش گذاشتن و نوآوری در ارائه‌ی تکنولوژی‌های مختلف خویش داشته و پول خود را در این زمینه خرج نماید نه اینکه زمان خویش را برای دفاع کردن از محصول خود در دادگاه هدر دهد.

این نگرش از زمانی ایجاد شده که مدیران هر دو شرکت عوض شده است. در واقع استیو بالمر (مدیر ارشد اجرایی سابق مایکروسافت) و اریک اشمیت (مدیر ارشد اجرایی سابق گوگل) به شکل بسیار بی‌رحمانه‌ای به دنبال مسلط کردن شرکت خود در هر زمینه بودند اما از وقتی که ساتیا نادِلا به عنوان مدیر ارشد اجرایی شرکت مایکروسافت و ساندر پیچای به عنوان مدیر ارشد اجرایی گوگل منسوب شده‌اند، روابط این دو شرکت با یکدیگر کمی مهربانانه‌تر بوده است.

به هر شکل هر دو شرکت مایکروسافت و گوگل تا آن حد که تصور می‌کردند حق به جانب نبودند و شاید بهتر بود که زودتر از این آنها به شکایت‌های خود پایان داده و به فکر آینده بودند. در نهایت امیدواریم در آینده شاهد همکاری‌های بیشتری از مایکروسافت و گوگل با یکدیگر باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال