مایکروسافت و آی بی ام برای توسعه سرویس‌های انحصاری سرفیس همکاری می‌کنند

احتمالا شما هم باید با محصولات سری سرفیس مایکروسافت آشنا باشید، محصولاتی که موفق شده تا سود این شرکت را تا حد قابل توجهی افزایش دهد. حالا مایکروسافت اعلام کرده که در هر دوره‌ی سه ماهه‌ی مالی، بیش از 1 میلیارد دلار از محصولات سری سرفیس درآمد دارد و می‌خواهد این درآمد را افزایش دهد. […]

احتمالا شما هم باید با محصولات سری سرفیس مایکروسافت آشنا باشید، محصولاتی که موفق شده تا سود این شرکت را تا حد قابل توجهی افزایش دهد. حالا مایکروسافت اعلام کرده که در هر دوره‌ی سه ماهه‌ی مالی، بیش از 1 میلیارد دلار از محصولات سری سرفیس درآمد دارد و می‌خواهد این درآمد را افزایش دهد.

اینطور که مایکروسافت اعلام کرده، آنها قصد دارند در تعاملی مشترک با شرکت IBM، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های توسعه‌دهنده‌ی سیستم‌های نرم‌افزاری، اپلیکیشن‌های اختصاصی و سیستم‌های نرم‌افزاری انحصاری برای محصولات سری سرفیس را توسعه دهند تا این محصولات بتوانند به صورت کامل تمامی نیازهای کاربران را برطرف سازند.

این معامله می‌تواند در آینده محصولات سرفیس و حتی عملکرد شرکت مایکروسافت تاثیر بسیار خوبی داشته باشد. به علاوه اینکه مرکز آمار IDC اعلام کرده که در نیمه‌ی دوم سال جاری، درخواست‌های برای خریداری محصولات کامپیوتری و دسکتاپ‌ها بیشتر از گذشته خواهد شد و مایکروسافت نیز می‌خواهد با تمرکز بر روی این موضوع، جایگاه خود را بیش از پیش مستحکم سازد.

در حال حاضر تبلت‌های سری سرفیس مایکروسافت به صورت تجاری توسط شرکت‌هایی همچون هواپیمایی امارت و یا لیگ رسمی فوتبال، مورد استفاده قرار دارد. اما این برای مایکروسافت کافی نیست و آنها می‌خواهند خریداران را نیز بیش از پیش سوی خود جلب کنند.

در رابطه با شرکت IBM باید گفت که این همکاری نتایج بسیار بهتری نسبت به همکاری آنها با اپل در سال 2014 دارد چرا که علاوه بر بیشتر بودن کاربران محصولات ویندوزی، این شرکت هیچ نگرانی بابت پشتیبانی سخت‌افزار و عرضه شدن محصولات جدید نخواهد داشت. در واقع کاری که IBM می‌خواهد انجام دهد، به صورت کامل تضمین شده و نیازی نیست که این شرکت در مورد آینده‌ی خود نگران باشد.

مایکروسافت نیز این موضوع را تایید و اعلام کرده که IBM می‌تواند توانایی خویش را با قابلیت‌های فوق‌العاده بالای تبلت‌های سرفیس همگام سازد. البته تنها IBM نیست که قرار است با مایکروسافت همکاری داشته باشد بلکه شرکت Booz-Allen Hamilton نیز به منظور گسترش استفاده از این محصولات در دولت‌ها و سازمان‌های دولتی نیز با مایکروسافت همکاری خواهد داشت.

هنوز مایکروسافت اعلام نکرده که سخت‌افزار محصولات خود را برای سازمان‌های خاص تغییر خواهد داد یا نه، به همین جهت هنوز محصولات این شرکت با قابلیت شخصی‌سازی سخت‌افزاری در اختیار کاربران قرار نمی‌گیرد. مایکروسافت اشاره کرده که این موضوع و عرضه چنین محصولاتی می‌تواند نتایج بسیار خوبی را برای این شرکت به همراه داشته باشد چرا که پیش از این نیز مایکروسافت در تعامل با شرکت Dell، توانسته بود بیش از 800 مدل مختلف از کامپیوترها با سخت‌افزارهای مختلف را در اختیار خریداران قرار دهد.

در نهایت باید اشاره داشته باشیم که مایکروسافت می‌خواهد محصولات سری سرفیس خود را به همراه سرویس “سرفیس” نیز روانه‌ی بازار کند. به همین جهت از این پس می‌توانیم امکان استفاده از سیستم شبکه‌ی ابری (Cloud) برای محصولات سری سرفیس را نیز پیش‌بینی کنیم. باید منتظر باشیم و ببینیم که مایکروسافت چه محصول جدیدی را معرفی خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال