اقدامات مایکروسافت برای رسیدن به وضعیت کربن منفی

مایکروسافت و سرمایه‌گذاری بر انرژی‌های پاک برای جبران ردپای کربنی

مایکروسافت در راستای تحقق هدف بلندمدت خود مبنی بر دستیابی به وضعیت انتشار کربن منفی تا سال 2030 اقدامات چشمگیری را در پیش گرفته است. علیرغم افزایش قابل توجه 30 درصدی میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای در سال گذشته نسبت به سال 2020 این شرکت فناوری همچنان به تعهدات خود در زمینه کاهش اثرات زیست‌محیطی پایبند […]

مایکروسافت در راستای تحقق هدف بلندمدت خود مبنی بر دستیابی به وضعیت انتشار کربن منفی تا سال 2030 اقدامات چشمگیری را در پیش گرفته است. علیرغم افزایش قابل توجه 30 درصدی میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای در سال گذشته نسبت به سال 2020 این شرکت فناوری همچنان به تعهدات خود در زمینه کاهش اثرات زیست‌محیطی پایبند مانده و با اجرای طرح‌های نوآورانه به دنبال جبران این افزایش است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، یکی از مهم‌ترین اقدامات مایکروسافت در این زمینه امضای قراردادی برای خریداری کل انرژی تولیدی از پروژه خورشیدی SolarNova 8 در سنگاپور است. این پروژه که بزرگترین ابتکار انرژی خورشیدی در سنگاپور محسوب می‌شود با نصب پنل‌های خورشیدی بر روی ساختمان‌های دولتی و مسکونی به تولید برق پاک می‌پردازد. شرکت EDP Renewables یکی از پیشگامان حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر مسئولیت اجرای این پروژه را بر عهده دارد. قرارداد 20 ساله منعقد شده بین مایکروسافت و EDP Renewables گامی مهم در جهت تقویت همکاری‌های بین‌المللی در حوزه انرژی‌های پاک محسوب می‌شود. برنامه SolarNova که توسط هیئت توسعه اقتصادی و هیئت توسعه مسکن سنگاپور راه‌اندازی شده است با هدف تسریع در استقرار سیستم‌های فتوولتائیک خورشیدی در سراسر کشور به یکی از موفق‌ترین برنامه‌های انرژی پاک در منطقه تبدیل شده است.

میگل استیلول داندراد مدیرعامل EDP Renewables با اشاره به این قرارداد همکاری بین‌المللی بین این شرکت و مایکروسافت را تقویت‌کننده اهداف پایداری سنگاپور دانست و بر اهمیت سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر تاکید کرد. مایکروسافت با این اقدام نه تنها به کاهش ردپای کربنی خود کمک می‌کند بلکه به عنوان یک الگو برای سایر شرکت‌های بزرگ در حوزه فناوری عمل کرده و آن‌ها را به سرمایه‌گذاری در انرژی‌های پاک تشویق می‌کند. لازم به ذکر است که این قرارداد جدیدترین همکاری بین مایکروسافت و EDP Renewables محسوب می‌شود. پیش از این مایکروسافت قراردادهای مشابهی را برای خرید انرژی از مزارع بادی این شرکت در ایالات متحده امضا کرده بود. در مجموع می‌توان گفت که سرمایه‌گذاری مایکروسافت در انرژی‌های پاک نشان‌دهنده تعهد این شرکت به حفظ محیط زیست و حرکت به سمت آینده‌ای پایدارتر است.

برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار فناوری رسانه تکنا مراجعه کنید.