بهبود عملکرد فضانوردان ناسا با استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی HoloLens مایکروسافت

به تازگی کمپانی مایکروسافت به همراه سازمان ناسا یک پروژه‌ی جدید را با نام Project Sidekick به جهت بهبود عملکرد فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی آغاز کرده‌اند که در این پروژه، هدست واقعیت مجازی مایکروسافت، HoloLens، بخش اصلی را تشکیل می‌دهد. ایده‌ی استفاده از هولولنر از آنجا آمده که فضانوردان پیش از فرستاده شدن به فضا، آموزش‌ها […]

به تازگی کمپانی مایکروسافت به همراه سازمان ناسا یک پروژه‌ی جدید را با نام Project Sidekick به جهت بهبود عملکرد فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی آغاز کرده‌اند که در این پروژه، هدست واقعیت مجازی مایکروسافت، HoloLens، بخش اصلی را تشکیل می‌دهد. ایده‌ی استفاده از هولولنر از آنجا آمده که فضانوردان پیش از فرستاده شدن به فضا، آموزش‌ها را با سرعت بیشتری ببینند و زمان کمتری صرف توانمند ساختن آنها شود.

فردا قرار است دو فضانورد جدید توسط SpaceX برای هفتمین بار به ایستگاه فضایی بین‌المللی به جهت تامین مایحتاج فرستاده شوند. در این مدت، مهندسین مایکروسافت و ناسا به سختی در حال آزمایش پروژه‌ی Sidekick در سفینه‌ی فضایی Weightless Wonder C9 بوده‌اند تا مطمئن شوند که این پروژه به درستی انجام خواهد گرفت و نتایج آن نیز موفقیت‌آمیز بوده است.

پروژه‌ی Sidekick در دو حالت مختلف عمل خواهد کرد.

اولین حالت، Remote Expert Mode (کنترل از راه دور) می‌باشد که در آن متخصصین ناسا قادر خواهند بود تا به وسیله‌ی نرم‌افزار Skype، هر آن چیزی را که اعضای آنها در فضا مشاهده می‌کنند، ببینند. این موضوع می‌تواند به آنها در راهنمایی‌های مستقیم و زنده و همچنین در مواقعی که بخشی نیاز به آزمایش و تعمیرات داشته باشد، کمک بسزا و قابل توجهی کند.

حالت دوم که Procedure Mode (روش) نام دارد، کمی متفاوت از مدل اول است و شاید کمی عجیب به نظر برسد. در این حالت و زمانی که فضانوردان از هدست‌های HoloLens استفاده می‌کنند، مسیرها و راهنمایی‌های مختلف به صورت انیمیشن بر روی هدست فضانوردان نمایش داده می‌شود تا عملکرد آنها بسیار بهتر از گذشته شود. شاید چنین موردی را کسی از یک هدست واقعیت مجازی که به تازگی معرفی شده، انتظار نداشته باشد اما HoloLens توانایی انجام چنین کاری را دارد!

این آغاز راه پروژه‌ی Sidekick می‌باشد و فضانوردانی که به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده می‌شوند، این هدست‌ها و زوایای مختلف این پروژه را به صورت کامل بررسی و آزمایش خواهند کرد تا از درست کار کردن همه‌ چیز مطمئن شوند. در آینده نیز قرار است فضانوردانی جدید به همراه هدست‌های واقعیت مجازی HoloLens به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده شوند تا تحقیقات ناسا و مایکروسافت کامل شود.

ناسا امیدوار است تا پروژه‌ی خود را تا پایان سال جاری به پایان رسانده و تمامی فضانوردان را به هدست‌های HoloLens مجهز نماید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال