مایکروسافت بخش گوشی‌های معمولی نوکیا را به مبلغ ۳۵۰ میلیون دلار به فاکس‌کان می‌فروشد

درست چند روز پیش بود که خبری از منبعی چینی در مورد احتمال واگذار کردن بخش گوشی‌های ساده شرکت نوکیا توسط مایکروسافت به شرکت فاکس‌کان قوت گرفت. اما جالب است بدانید که امروز شرکت مایکروسافت به صورت رسمی با فروش بخش موبایل‌های ساده نوکیا به شرکت‌ فاکس‌کان با قیمتی برابر با 350 میلیون دلار موافقت […]

درست چند روز پیش بود که خبری از منبعی چینی در مورد احتمال واگذار کردن بخش گوشی‌های ساده شرکت نوکیا توسط مایکروسافت به شرکت فاکس‌کان قوت گرفت. اما جالب است بدانید که امروز شرکت مایکروسافت به صورت رسمی با فروش بخش موبایل‌های ساده نوکیا به شرکت‌ فاکس‌کان با قیمتی برابر با 350 میلیون دلار موافقت کرده است.

از طرفی بر اساس قرارداد رسمی بین این دو شرکت، فاکس‌کان می‌تواند از نام برند نوکیا به منظور فروش گوشی‌های ساده نوکیا استفاده نماید. علاوه بر آن فاکس‌کان حق استفاده از برنامه‌ها و بخش نرم‌افزاری این بخش از شرکت نوکیا را نیز داشته و می‌تواند از سرویس‌های مربوطه در این حیطه نیز بهره‌مند شود.

حتی جالب است بدانید که فاکس‌کان می‌تواند از تسهیلات موجود در بخش تولیدی مایکروسافت واقع در پایتخت ویتنام نیز استفاده نماید. در واقع براساس این قرارداد، به طور رسمی 4500 نفر از کارمندان شرکت مایکروسافت هم اینک زیر نظر شرکت فاکس‌کان یا شرکت‌های تابعه آن کار خواهند کرد.

در حالی که شرکت مایکروسافت بخش موبایل‌های ساده نوکیا را به شرکت فاکس‌کان واگذار کرده است، از بابت تولید و توسعه گوشی‌های مجهز به نسخه موبایلی ویندوز 10 نیز کاربران این حوزه را خاطر جمع کرده است که هیچ مشکلی در این حوزه وجود نخواهد داشت و درست همانند گذشته این شرکت ردموندی‌تبار به تولید گوشی‌های دارای سیستم‌عامل ویندوزفون ادامه خواهد داد. علاوه بر آن این شرکت در ادامه این طور اضافه کرد که به پشتیبانی خود از محصولات نسخه موبایلی ویندوز 10 شامل گوشی‌های هوشمندی همچون لومیا 650، 950 و همچنین 950XL و حتی تلفن‌های هوشمند مربوط به دیگر شرکت‌های جانبی مانند ایسر، اچ‌پی، آلکاتل، وایو و ترینیی ادامه خواهد داد.

علاوه بر آن هم اکنون خبرها و شایعات بسیار زیادی در مورد تلاش و فعالیت کارمندان تولید کننده گوشی‌های سری لومیا به جهت طراحی و توسعه گوشی‌های هوشمندی از سری سرفیس نیز وجود دارد. البته شرکت مایکروسافت به صورت رسمی در این مورد هیچ گونه صحبتی به میان نیاورده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال