مایکروسافت اپلیکیشن‌های دسکتاپ را به استور خود اضافه می‌کند

بعد از معرفی ابزار Desktop Bridge در کنفرانس Build 2016، در نهایت شاهد این هستیم که مایکروسافت به دنبال استفاده از آن است و حالا به توسعه‎دهندگان نرم‎افزارهای شخص‌‎ثالث اجازه خواهد داد تا اپلیکیشن‎های فعلی دسکتاپی خود را وارد ویندوز استور کنند. با آ‎ن‎که در گذشته این فروشگاه اکثرا مکانی برای اپلیکیشن‎های جهانی خود مایکروسافت […]

بعد از معرفی ابزار Desktop Bridge در کنفرانس Build 2016، در نهایت شاهد این هستیم که مایکروسافت به دنبال استفاده از آن است و حالا به توسعه‎دهندگان نرم‎افزارهای شخص‌‎ثالث اجازه خواهد داد تا اپلیکیشن‎های فعلی دسکتاپی خود را وارد ویندوز استور کنند. با آ‎ن‎که در گذشته این فروشگاه اکثرا مکانی برای اپلیکیشن‎های جهانی خود مایکروسافت بوده است، به‎روزرسانی این هفته‎ی آن به سمتی پیش می‎رود که هر چیزی که مربوط به ویندوز باشد در آن جا گیرد.

در دور اول این به‎روزسانی مایکروسافت با توسعه‎دهندگان همکاری کرده است تا اپلیکیشن‎هایی نظیر اورنوت، Arduino IDE، doubleTwist، PhotoScape, MAGIX Movie Edit Pro, Virtual Robotics Kit و بسیاری از موارد دیگر وارد ویندوز استور شوند. آن‎طور که کوین گالو معاون بخش ویندوز مایکروسافت در پستی در وب‎سایت خود می‎گوید “این اپلیکیشن‎ها همان‎هایی هستند که مشتری‎ها با آن‎ها آشنا و آن‎ها را دوست دارند”، تنها حالا شاهد این خواهیم بود که این اپلیکیشن با توجه مدیریت فروشگاهی شرکت مایکروسافت دارای جنبه‎های امنیتی افزوده‎ای ‎شوند. مهم‎تر از این، با باز کردن ویندوز استور برای توسعه‎دهندگان شخص‎ثالث، حالا آن‎ها این قابلیت را دارند که به سادگی اپلیکیشن‎های خود را برای تمامی دستگاه‎های موجود در اکوسیستم ویندوز از کامپیوترهای شخصی گرفته تا گوشی‎ها و ایک‎باکس وان و HoloLens پورت و تبدیل کنند. الزاما، ابزار Desktop Bridge در اختیار توسعه‎دهندگان توانایی ایجاد اپلیکیشن‎هایی را برای پلت‎فرم جهانی ویندوز و استفاده از تمامی رابط‎های کاربردی برنامه‎نویسی همراه با آن را، از جمله کورتانا و Action Center، می‎دهد.

در نهایت، مایکروسافت، حتی به منظور آسان‎تر کردن ماجرا برای توسعه‎دهندگان، اعلام می‎کند که Desktop Bridge حالا از محبوب‎ترین فناوری‎های نصب این شرکت پشتیبانی می‎کند یعنی: InstallShield, WiX و Advanced Installer. در حال حاضر امکان دانلود ابزار Desktop App Converter به صورت مستقیم از ویندوز استور وجود دارد.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال