مایکروسافت خرید SwiftKey را تایید کرد

اگر پیگیر اخبار تکنولوژی باشید، در اخبار منتشر شده امشب، ساعاتی پیش اعلام کردیم که مایکروسافت قصد دارد شرکت تولیدکننده کیبورد گوشی‌های هوشمند یعنی Swiftkey را خریداری کند و این موضوع فعلا در حد شایعه است. حال غول دنیای نرم‌افزار، مایکروسافت با انتشار بیانه‌ای این خبر را تاییده کرده و خرید این شرکت قطعی است. […]

اگر پیگیر اخبار تکنولوژی باشید، در اخبار منتشر شده امشب، ساعاتی پیش اعلام کردیم که مایکروسافت قصد دارد شرکت تولیدکننده کیبورد گوشی‌های هوشمند یعنی Swiftkey را خریداری کند و این موضوع فعلا در حد شایعه است. حال غول دنیای نرم‌افزار، مایکروسافت با انتشار بیانه‌ای این خبر را تاییده کرده و خرید این شرکت قطعی است. برای آن دسته از مخاطبانی که مطلع نیستند باید بگوییم که SwiftKey یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های کیبورد در دو پلتفرم بزرگ iOS و اندروید است که کاربران بسیاری در سراسر جهان دارد و حال مایکروسافت قصد دارد با خرید آن به روند تولید و توسعه این کیبورد برای پلتفرم‌های مذکور ادامه دهد.

گفتنی است مایکروسافت در حال حاضر کیبورد اختصاصی خود برای ویندوزفون یعنی Word Flow را داشته و توسعه آن برای پلتفرم iOS را هم در دستور کار دارد؛ اما این شرکت حال قصد دارد تا با ادغام و یکپارچه‌سازی Swiftkey و Word Flow اپلیکیشن خاص و بی همتایی را برای ویندوزفون عرضه کند.

باید گفت که این معامله و خرید برای مایکروسافت اهمیت زیادی خواهد داشت و با ملحق شدن تیم Swiftkey با تیم تحقیقات مایکروسافت شاهد دستاوردهای بزرگی برای این شرکت خواهیم بود. مایکروسافت پیش از این استفاده Swiftkey از یک شبکه عصبی بجای الگوریتم‌های استاندارد در پیش‌بینی کلمات برای کاربران را در کیبورد عرضه شده Swiftkey برای اندروید را تحسین کرده و در همین رابطه هم هری شام، مدیر تیم تحقیقات مایکروسافت گفته بود:  ما عاشق تکنولوژی Swiftkey بوده و تیمی را که جان و بن تشکیل داده‌اند را دوست داریم. اعتقاد ما بر این است که در کنار هم می‌توانیم به سفارشاتی در مقیاس بسیار بزرگ‌تر دست یابیم که این مهم را هر کدام از ما به تنهایی نمی‌توانستیم انجام دهیم.»

واضح است که اهالی ردموند قصد دارد تا سهمی بزرگ را در دو پلتفرم iOS و اندروید داشته و راه خود را به این دو باز کند؛ چرا که خرید‌های قبلی این شرکت خود دال بر همین سیاست است. پیش از این مایکروسافت شرکت Sunrise and Acompli را که تولیدکننده بخش عظیمی از اپلیکیشن‌های سفارشی اندروید و iOS است را برای بخشی از برنامه Garage خود خریداری کرده بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال