جزئیات آپدیت Fall Creators Update ویندوز 10 توسط مایکروسافت منتشر شد

مایکروسافت جزئیات آپدیت Fall Creators Update ویندوز 10 را در روز دوم کنفرانس توسعه‎دهندگان Build 2017 در شهر سیاتل آمریکا اعلام کرد. این آپدیت که طی چند ماه آینده عرضه می‎شود با خود تغییرات و ویژگی‎های متعددی به همراه دارد. یکی از قابلیت‎های مهم این به‎روزرسانی معرفی سیستم طراحی روان (Fluent Design System) مایکروسافت است. […]

مایکروسافت جزئیات آپدیت Fall Creators Update ویندوز 10 را در روز دوم کنفرانس توسعه‎دهندگان Build 2017 در شهر سیاتل آمریکا اعلام کرد. این آپدیت که طی چند ماه آینده عرضه می‎شود با خود تغییرات و ویژگی‎های متعددی به همراه دارد. یکی از قابلیت‎های مهم این به‎روزرسانی معرفی سیستم طراحی روان (Fluent Design System) مایکروسافت است. این سیستم زبان طراحی جدید مایکروسافت با هدف ارائه‎ی “تعاملات و تجربیات مبتکرانه، هماهنگ، واکنش‎گرا و در برگیرنده در بین دستگاه‎های مختلف” است. این شرکت از عناصر سبک، دارای عمق و حرکتی برای ایجاد یک رابط‎کاربری تمام جدید استفاده کرده است که ظاهری مدرن اما در عین حال اشنا دارد. هم‎چنین این طراحی به طور کامل از پایه شکل گرفته تا امکان استفاده از آن در محیط‎های مختلف از جمله محیط‎های سه‎بعدی و کنترل توسط لمس نیز وجود داشته باشد. ما شاهد استفاده از اپلیکیشن‎های دارای طراحی روان (Fluent) در این به‎روزرسانی خواهیم بود و از توسعه‎دهندگان خواسته می‎شود به استفاده از آن رو آورند.

قابلیت مهم دیگر مایکروسافت گراف (Microsoft Graph) است که ویندوز را در ارتباط با دستگاه‎های اندرویدی و iOS قرار می‎دهد تا سرویس‎های مایکروسافت در این سه پلت‎فرم با یکدیگر در ارتباط قرار گیرند. بدین طریق، زمانی که کاربر از یک دستگاه به دستگاهی با پلت‎فرم متفاوت می‎رود قادر است بدون وقفه کار خود را ادامه دهد. این قابلیت از فناوری‎هایی مانند Timeline استفاده می‎کند که به طور بصری کاری که کاربر در حال انجام آن بوده است را نمایش و به آن‎ها اجازه می‎دهد به استفاده از فایل‎ها، اپلیکیشن‎ها و وب‎سایت‎ها برگردد بدون این‎که این جابجایی حس شود. کورتانا به کاربر اجازه می‎دهد ادامه‎ی کار خود را به سادگی در تمامی این سه پلت‎فرم از سر گیرد. قابلیت Clipboard محتویات حافظه‎ی موقت (کلیپ‎بورد) کاربر را در بین دستگاه‎ها با استفاده از فضای ابری همگام می‎کند تا کاربر بتواند از یک دستگاه محتوای خود را کپی و در دیگری پیست کند. قابلیت OneDrive Files on Demand به کاربر اجازه می‎دهد به تمامی این فایل‎ها بدون نیاز به ابتدا دانلود آن‎ها، در فضای ابری دسترسی داشته باشد.

مایکروسافت هم‎چنین اپلیکیشن Story Remix را معرفی کرد، یک اپ برای ایجاد ویدئوها با تصاویر، کلیپ‎های ویدئویی و حتی پروژه‎های سه‎بعدی. این اپ از هوش‎مصنوعی و فناوری یادگیری عمیق برای ایجاد ویدئو از تصاویر و کلیپ‎های ویدئویی استفاده می‎کند یا کاربر می‎تواند آن‎ها را به صورت دستی همانند زمان استفاده از اپ iMovie، ایجاد کند.

آپدیت Creators Update هم‎چنین پلت‎فرم واقعیت‎مجازی مایکروسافت یعنی Windows Mixed Reality را در بر خواهد داشت. توسعه‎دهندگان قادر خواهند بود از آن به منظور ایجاد محتوای واقعیت‎مجازی برای مصرف‎کنندگان استفاده کنند. مایکروسافت کیت‎های توسعه‎دهندگان را به ایسر (299 دلار) و اچ‎پی (329 دلار) در کشورهای ایالات‎متحده و کانادا خواهد فروخت. مایکروسافت هم‎چنین مجموعه‎ی کنترلرهای حرکتی خود را معرفی کرده که با سنسورهای داخلی و در هدست کار می‎کنند تا کاربر دیگر نیازی نداشته باشد اطراف اتاق خود همانند با HTC Vive، دوربین‎هایی نصب کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال