مرورگر Edge مایکروسافت دقیقا از همان حفره‌های امنیتی اینترنت اکسپلورر برخوردار است

زمانی که شنیده شد مایکروسافت قصد معرفی مرورگری جدید را برای ویندوز 10 دارد، امید در بسیاری از کاربران برای عرضه‌ی مرورگری قدرتمند و ایمن از سوی مایکروسافت در دل کاربران زنده شد، امیدی که به دنبال مشکلات بسیار زیاد Internet Explorer و حفره‌های امنیتی آن و البته توانایی مایکروسافت در حل کردن آن شکل […]

زمانی که شنیده شد مایکروسافت قصد معرفی مرورگری جدید را برای ویندوز 10 دارد، امید در بسیاری از کاربران برای عرضه‌ی مرورگری قدرتمند و ایمن از سوی مایکروسافت در دل کاربران زنده شد، امیدی که به دنبال مشکلات بسیار زیاد Internet Explorer و حفره‌های امنیتی آن و البته توانایی مایکروسافت در حل کردن آن شکل گرفته بود. اما حالا که Microsoft Edge عرضه شده، می‌توانیم شاهد وجود همان حفره‌های امنیتی قدیمی IE در Edge نیز باشیم.

در ماه مِی، سخنگوی مایکروسافت به صورت رسمی اعلام کرد که این شرکت می‌خواهد با عرضه‌ی مرورگر Edge، امنیت را برای کاربران به همراه داشته باشد و این مرورگر را یک قدم جلوتر از دیگر مرورگرهای موجود، نگاه دارد. اما تحقیقاتی که حالا توسط Woody Leonhard از مرکز امنیتی InfoWorld انجام شده، نشان می‌دهد که این مرورگر نیز مشکلات امنیتی قدیمی IE را دارد.

آقای Woody Leonhard در این مورد اعلام کرده که در زمان عرضه‌ی ویندوز 10، وی به مدت یک ماه این مرورگر را به صورت کامل تست کرده و در همان لحظه‌ی اول و با مشاهده‌ی عدم پشتیبانی این مرورگر از افزونه‌ها، به عملکرد آن شک کرده بود.

لیستی که اخیرا نیز مایکروسافت از مشکلات و رخنه‌های امنیتی معمول در Edge و IE منتشر کرده، این موضوع را تایید می‌کنند. در آخرین بروزرسانی که مایکروسافت برای مرورگرهای Microsoft Edge و Internet Explorer عرضه نموده، 11 رخنه‌ی امنیتی در IE وجود داشته که همانند آنها نیز در Edge دیده می‌شده و مایکروسافت تمامی آنها را برطرف نموده است. همچنین 14 رخنه‌ی امنیتی جدید نیز برای مرورگر Edge معرفی شده بود که 13 مورد از آن در مرورگر IE نیز وجود داشته‌اند.

با این تفاسیر آیا واقعا امنیت مرورگر Microsoft Edge نسبت به Internet Explrer افزایش پیدا کرده است؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال