مرورگر جدید مایکروسافت به نام Edge معرفی شد، آیکون بسیار شبیه به Internet Explorer!

سه ماه از معرفی پروژه Spartan به عنوان کد رمز مرورگر جدید مایکروسافت می‌گذرد و حالا نوبت آن شده تا مایکروسافت از مرورگر رسمی خود برای ویندوز 10 رونمایی کند. مرورگر جدید مایکروسافت که Edge نام دارد از آیکونی شبیه به آیکون اینترنت اکسپلورر استفاده کرده است. امیدواریم که این مرورگر فقط آیکونش شبیه به مرورگر قبلی مایکروسافت باشد و از نظر کارآیی شباهتی به اینترنت اکسپلورر ضعیف نداشته باشد.

سه ماه از معرفی پروژه Spartan به عنوان کد رمز مرورگر جدید مایکروسافت می‌گذرد و حالا نوبت آن شده تا مایکروسافت از مرورگر رسمی خود برای ویندوز 10 رونمایی کند. مرورگر جدید مایکروسافت که Edge نام دارد از آیکونی شبیه به آیکون اینترنت اکسپلورر استفاده کرده است. امیدواریم که این مرورگر فقط آیکونش شبیه به مرورگر قبلی مایکروسافت باشد و از نظر کارآیی شباهتی به اینترنت اکسپلورر ضعیف نداشته باشد.

مایکروسافت از معرفی این مرورگر دو هدف داشته. هدف اول این کمپانی جایگزینی مرورگر قبلی خود یعنی اینترنت اکسپلورر بوده در حالیکه هدف دوم قراردادن این مرورگر به عنوان مرورگر پیش فرض ویندوز 10 می‌باشد. به احتمال زیاد این مرورگر بر روی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها و هر دستگاهی که از این سیستم عامل پشتیبانی می‌کند وحتی برد Raspberry Pi دیده خواهد شد.

نگاهی هم به ویژگی‌های این مرورگر می‌اندازیم. قابلیت یادداشت برداری، حالت ویژه‌ی خواندن مطالب و مقالات و همچنین پشتیبانی از سرویس Cortana از مهم‌ترین ویژگی‌های این مرورگر می‌باشد. علاوه بر موارد ذکر شده، قابلیت شخصی سازی New Tab و اضافه کردن اخبار جدید، وضعیت آب و هوا و ویجت‌های مختلف از بارز‌ترین نکات این مرورگر است. البته این ویجت‌ها همگی قابلیت شخصی سازی را خواهند داشت و توسط کاربر به راحتی قابل تعویض می‌باشند.

مرورگر جدید مایکروسافت به نام Edge معرفی شد، آیکون بسیار شبیه به Internet Explorer!

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این مرورگر قابلیت نصب شدن Extensionهای مرورگر کروم و فایرفاکس خواهد بود که به قابلیت‌های آن می‌افزاید. این ویژگی بدون شک باعث محبوب‌تر شدن این مرورگر در میان کاربران متعصب مایکروسافت می‌شود.

بنابراین آیکون E مانند مایکروسافت بزودی معنی دیگری خواهد داشت و دیگر کسی با دیدن علامت E بر روی ویندوز یاد اینترنت اکسپلورر نخواهد افتاد. به نظر می‌رسد این بار مرورگر جدید مایکروسافت بتواند رقیبی جدی برای مرورگر‌های کروم و فایرفاکس باشد البته باز هم تا نتایج آزمایش‌های این مرورگر باید صبر کرد و جواب سوال ما را در آن جا یافت. آیا مرورگر جدید مایکروسافت می‌تواند خاطره‌های نه چندان خوب ما را از اینترنت اکسپلورر از یاد ببرد یا این که باز هم باید به سراغ مرورگر‌هایی نظیر گوگل کروم بیاییم؟

مرورگر جدید مایکروسافت به نام Edge معرفی شد، آیکون بسیار شبیه به Internet Explorer!

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال