علت عدم استفاده از پورت یو‎اس‎بی C را در سرفیس لپ‎تاپ مایکروسافت

همین چند وقت پیش، شرکت مایکروسافت از سرفیس لپ‎تاپ رونمایی کرد. آخرین لپ‎تاپ مایکروسافت که جالب بوده مجهز به هیچ‎گونه پورت یو‎اس‎بی Type-C نیست. ویدئوی تبلیغاتی اخیرا منتشر شده بود که نمونه‎ی اولیه‎ای از این دستگاه با پورت یو‎اس‎بی C را نشان می‎دهد و اگر در فکر علت تصمیم حذف آن هستید، یکی از مهندسین […]

همین چند وقت پیش، شرکت مایکروسافت از سرفیس لپ‎تاپ رونمایی کرد. آخرین لپ‎تاپ مایکروسافت که جالب بوده مجهز به هیچ‎گونه پورت یو‎اس‎بی Type-C نیست. ویدئوی تبلیغاتی اخیرا منتشر شده بود که نمونه‎ی اولیه‎ای از این دستگاه با پورت یو‎اس‎بی C را نشان می‎دهد و اگر در فکر علت تصمیم حذف آن هستید، یکی از مهندسین مایکروسافت آن را توضیح می‎دهد.

Pete Kyriacou  مدیر عمومی بخش مهندسی سرفیس در گفتگو با وب‎سایت The Verge دلیل مایکروسافت برای استفاده از پورت‎های استانداردتر یو‎اس‎بی را به جای پورت جدید توضیح داده است. براساس گفته‎ی او، یکی از دلایل این بوده که پورت یو‎اس‎بی Type-C برای کاربران مشکل به همراه خواهد آورد، بدون نیاز به اشاره به استانداردهای مختلفی که می‎تواند باعث گیجی کاربران شود.

او گفته است “به دنبال استفاده از پورت یو‎اس‎بی C، کابل‎های مختلف آن مشابه با هم به نظر می‎آیند اما قابلیت‎های کاملا متفاوتی دارند. بنابراین حتی اگر شخصی از این قضیه آگاهی داشته باشد، سردرگمی او آغاز می‎شود.” او مثال می‎زند که کاربر ممکن است از یک شارژر USB-C با قدرت پایین با این تفکر ایجاد کند که استفاده از آن ایرادی ندارد و اگر لپ‎تاپ در نهایت به درستی شارژ نشود، تمامی انگشت‎ها مایکروسافت را به عنوان مقصر نشان می‎دهند.

این توضیح منصفانه است اما ما یقین داریم کاربرانی هم وجود دارند که می‎خواهند خرید آن‎ها تا چندین سال با تمامی نیازهایشان سازگاری داشته باشد. شاید نسخه‎های آینده‎ی این محصول دارای پورت یو‎‎اس‎بی C باشند، اما اگر شما آن‎دسته از کاربرانی هستید که استفاده از رابط‎ها و دانگل‎ها را دوست ندارید، به نظر ما تصمیم مایکروسافت درست بوده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال