آنچه که انتظار داریم مایکروسافت 14 مهرماه از آن‌ها رونمایی کند

شرکت مایکروسافت قرار است طی روزهای آینده، تعطیلات تابستانی خود را با اجرای رویدادی بزرگ در شهر نیویورک به پایان برساند. در حالت عادی انتظار می‌رود که طی این مراسم، تعداد زیادی دستگاه هوشمند معرفی شوند، اما در حالتی دیگر، این رخداد برای این شرکت، بسیار بزرگ، مهم و حیاتی خواهد بود. زیرا در این […]

شرکت مایکروسافت قرار است طی روزهای آینده، تعطیلات تابستانی خود را با اجرای رویدادی بزرگ در شهر نیویورک به پایان برساند. در حالت عادی انتظار می‌رود که طی این مراسم، تعداد زیادی دستگاه هوشمند معرفی شوند، اما در حالتی دیگر، این رخداد برای این شرکت، بسیار بزرگ، مهم و حیاتی خواهد بود. زیرا در این مراسم در مورد چگونگی اجرای رویای برقرار سازی ویندوز 10 بر روی دستگاه‌های هوشمند گوناگون موجود در دنیا، به صورت زنده صحبت به میان خواهد آمد و البته دستگاه‌ها و سخت‌افزارهای مورد نیاز برای این سیستم عامل جدید نیز معرفی خواهند شد.

این رویداد از جهات بسیار زیادی بسیار جالب و دیدنی خواهد بود. زیرا در طی آن، این شرکت از گوشی‌های Lumia 950 و Lumia 950 XL، تبلت Surface Pro 4 و ساعت هوشمند Microsoft Band 2 خود رونمایی به عمل خواهد آورد. همچنین امکان دارد در طی این مراسم، تیم ایکس باکس و سرفیس مایکروسافت با ارائه محصولاتی کاملا جدید، همگان را شگفت‌زده کنند. به همین منظور در ارتباط به محصولاتی که ممکن است در این مراسم از آنها پرده‌برداری شود، پیش نمایشی  از هر کدام از آنها را در اختیار شما گذاشته و از اطلاعات درز شده و موجود استفاده خواهیم کرد. لازم به ذکر است که این رویداد بزرگ در روز سه‌شنبه در تاریخ ششم اکتبر (مصادف با 14 مهر ماه) در ساعت 5:30 عصر (به وقت ایران) برگزار خواهد شد.

windowsphone81stock1_1020

لومیا 950 و لومیا 950 XL

رویداد چهاردهم مهر ماه، اولین مراسم معرفی شرکت مایکروسافت است که در آن این شرکت از اولین دستگاه‌های هوشمند مبتنی بر ویندوز 10 موبایلی خود رونمایی می‌کند. با اینکه این سیستم عامل جدید هنوز به طور رسمی برای گوشی‌های هوشمند عرضه نشده است اما در روز سه‌شنبه به طور رسمی شاهد حضور پیش‌فرض آن بر روی گوشی‌های لومیا 950 و لومیا 950 XL خواهیم بود. طی اطلاعات و شایعات منتشر شده، طراحی این دو گوشی از سنت مایکروسافت در تولید گوشی‌های رده‌ بالای خود تجاوز نکرده است و در حقیقت این دو گوشی جدید شباهت بسیار زیادی به نسل‌های پیشین خود خواهند داشت.

ویژگی‌های Hello و Continuum ویندوز 10

lumia950.012017599_526043190882074_1255505617178623610_o.0

مسلما جذاب و جالب‌ترین بخش ویندوز 10 نسخه موبایل، زمانی که در حال اجرا بر روی این گوشی‌ها است، به  نمایش و اجرای قابلیت‌های جدید این سیستم عامل مربوط می‌شود. انتظار می‌رود هر دو گوشی لومیا 950 و لومیا 950 XL از ویژگی Hello سیستم عامل ویندوز 10 بهره‌مند باشند. با استفاده از این قابلیت کاربر می‌تواند از طریق ظاهر چهره و صورت خود، قفل گوشی را باز کند. همچنین این دو گوشی به احتمال خیلی زیاد از ویژگی Continuum ویندوز 10 نیز پشتیبانی خواهند کرد. لازم به ذکر است که از طریق این ویژگی و قابلیت‌‌های موجود در آن، به سادگی گوشی خود را  به یک کامپیوتر شخصی تبدیل کند.

این ویژگی به روش بی‌سیم یا از طریق داک مربوط به قابلیت Continuum بر روی این گوشی‌ها اجرایی خواهد شد. با استفاده از این داک می‌توان به اتصال گوشی به صفحه کلید، موس و حتی نمایشگر‌های بزرگتر اقدام نمود. در این حالت، ابعاد برنامه‌ها و رابط کاربری گوشی بر اساس نمایشگر بزرگتر تغییر خواهند کرد و در واقع همانند یک کامپیوتر شخصی، می‌توانید با برنامه‌های مربوطه و فضای نرم‌افزاری موجود رفتار کنید. طی سال‌های اخیر شرکت‌های بسیار زیادی به منظور اجرایی سازی این پروژه مفید تلاش بسیار زیادی کرده‌اند، اما برنامه مایکروسافت به جهت انجام این موضوع بسیار جالب و متفاوت به نظر می‌رسد.

مشخصات فنی

گوشی Lumia 950 XL مایکروسافت از گوشی جدید دیگر بزرگتر بوده و ابعاد نمایشگر آن به 5.7 اینچ می‌رسد. دقت تصویر صفحه نمایش این گوشی معادل WQHD (برابر 2560 × 1440 پیکسل) بوده و در بخش پشتی گوشی شاهد یک دوربین با دقت 20 مگاپیکسل خواهیم بود. هر دو گوشی از سیستم شارژ با USB تایپ C بهره‌مند خواهند بود و میزان حافظه RAM سه گیگابایت به همراه 32 گیگابایت حافظه داخلی و دوربین اصلی 20 مگاپیکسلی از دیگر مشخصات آنها خواهد بود. نوع تراشه موجود در این گوشی از جمله شاخص‌های تمایز آنها به حساب می‌آید. گوشی کوچکتر لومیا 950 از یک نمایشگر 5.2 اینچی با دقت WQHD بهره‌مند خواهد بود و از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 808 شرکت کوآلکام استفاده خواهد کرد. این در حالی است که گوشی لومیا 950 XL از تراشه بسیار پیشرفته اسنپدراگون 810 کوالکام بهره‌مند خواهد بود.

تجهیزات جانبی

بر حسب تجربه، تجهیزات جانبی گوشی‌های شرکت مایکروسافت به وسایل نسبتا کسل‌کننده، معمولی و غیر جذابی همچون کاورهای گوشی و بلندگوهای بلوتوث ختم می‌شد. اما این بار به نظر می‌رسد که این شرکت بزرگ در سدد اضافه کردن تجهیزات جدیدی و جذابی به این لیست باشد. شایعات درز شده خبر از ارائه پشتیبانی نرم‌افزاری برای گوشی لومیا 950 XL به منظور استفاده از قلم تبلت سرفیس این شرکت می‌دهد. همچنین احتمال عرضه یک کاور هوشمند با یک برش دوار بر روی آن به جهت نمایش اطلاعات اعلانات جدید نیز وجود دارد. در صورت به تحقق پیوستن این موضوع، گوشی لومیا 950 XL به طور کاملی برای رقابت تنگاتنگ با گوشی‌های سری گلکسی نوت سامسونگ آماده خواهد شد. مسلما وجود پشتیبانی از یک قلم و همچنین نمایشگر بزرگ گوشی لومیا 950 XL، این حس رقابت را به اوج خود خواهد رساند. همچنین Display Dock مایکروسافت، نام رسمی داک Continuum این شرکت خواهد بود که از طریق یک درگاه USB تایپ C و همچنین درگاه استاندارد USB به منظور اتصال موس و کیبورد، برای این منظور معرفی خواهد شد. در کنار این موارد، Display Dock از یک پورت اتصال دیگر (DisplayPort) به منظور به نمایش گذاشتن اطلاعات بر روی یک نمایشگر جانبی استفاده خواهد کرد.

IMG_8985

سرفیس پرو 4

IMG_9044مسلما همگان منتظر معرفی نسل بعدی تبلت پرطرفدار سرفیس پرو 3 شرکت مایکروسافت هستند. طی مراسم پیش رو، این شرکت از دستگاه هیبریدی (تبلت و لپ‌تاپ) جدید خود رونمایی به عمل خواهد آورد. درست بر خلاف سری گوشی‌های لومیا جدید این شرکت، مایکروسافت در زمینه درز اطلاعات مربوط به این تبلت بسیار کوشا بوده و در واقع هم اکنون اطلاعات و شایعات زیادی در مورد این دستگاه هوشمند وجود ندارد و نمی‌دانیم برنامه این شرکت به جهت معرفی این تبلت چگونه است. اما قبلا در این زمینه، شرکت مایکروسافت این قول را داده است که جانشین سرفیس پرو 3 از تجهیزات جانبی بسیار جالبی پشتیبانی خواهد کرد. Type Cover (کاوری که دارای صفحه کلید است)، شارژر و داک جدید از این دسته می‌باشند. البته این مورد خود این موضوع را به اثبات خواهد رساند که طراحی این دستگاه نسبت به نسل پیشین خود تغییر زیادی نخواهد کرد. نظر شما در این مورد چیست؟

نمایشگر جدید

بر اساس خبرهای منتشر شده، این احتمال می‌رود که تبلت سرفیس پرو 4 مایکروسافت از نمایشگری بزرگتر برخوردار باشد. همچنین امکان کاهش میزان حاشیه دور نمایشگر و افزایش دقت تصویر آن نیز وجود خواهد داشت. در صورت افزایش دقت تصویر نمایشگر این دستگاه، به احتمال زیاد این میزان برابر 4K و یا حتی 5K خواهد بود. به احتمال خیلی زیاد صفحه نمایش این تبلت از ویژگی‌های بارز و کلیدی آن خواهد بود. با این تفاسیر، تبلت سرفیس پرو 4 به احتمال بسیار زیادی از نسل پیشین خود سبک‌تر و باریک‌تر خواهد بود. در صورت اعمال تغییرات قابل توجه بر روی بدنه تبلت، به جهت اتصال داک‌های قدیمی‌تر در هنگام برقرار ارتباط با این تبلت جدید از تجهیزات رابط استفاده خواهند شد.

قلم استایلوس بهتر

همان‌طور که می‌دانید، شرکت اپل به همراه تبلت آیپد پرو خود از یک قلم استایلوس با نام Pencil نیز رونمایی کرده است. شرکت مایکروسافت نیز به همین منظور بیشتر بر روی این بخش متمرکز خواهد شد و به احتمال زیاد در هنگام معرفی این تبلت جدید شاهد رونمایی مایکروسافت از یک قلم جدید و پیشرفته‌تر خواهیم بود. طبق خبر‌های قبلی منتشر شده، کمپانی مایکروسافت به کمک تکنولوژی‌های شرکت تازه خریداری شده خود یعنی N-trig، امسال قلم بسیار بهتری را عرضه خواهد کرد و همین دلیل انتظار داریم این قلم از نظر دقت و همچنین حساسیت، پیشرفت‌های خوبی را طی کرده باشد.

staffpadsurfacepen1_1020.0

قابلیت Windows Hello

در حالی که هم اکنون بسیار از دستگاه‌های هوشمند به جهت اجرای ویژگی Windows Hello از قابلیت دوربین مجزا و یا یکپارچه پشتیبانی می‌کنند، عدم وجود این چنین ویژگی بر روی تبلت سرفیس پرو 4 به منظور شناسایی چهره کاربر برای باز کردن قفل دستگاه، بسیار بعید به نظر می‌رسد. با این وجود احتمال قرارگیری یک حسگر تشخیص دهنده اثر انگشت کاربر بر روی Surface Type Cover به منظور باز کردن قفل این تبلت نیز دور از انتظار نخواهد بود. علاوه بر آن به احتمال بسیار زیاد، Type Cover جدید مایکروسافت از طراحی جدید چینش کلیدها با فضای بین دکمه‌ای مناسب‌تر و همچنین یک تاچپد بزرگ‌تر  بهره خواهد برد. همچنین به احتمال زیاد شاهد حذف حلقه نگه‌دارنده قلم از کناره این کیبورد خواهیم بود. مسلما این حلقه ساده با یک تجهیزات پیشرفته‌تر به منظور اتصال قلم استایلوس به تبلت سرفیس پرو 4، تعویض خواهد شد.

لپ‌تاپ سرفیس

ممکن است در روز سه‌شنبه، شرکت مایکروسافت طی مراسم خود از دستگاه هوشمند بسیار جدیدی رونمایی کند. در حالی که به احتمال بسیار زیاد، تبلت سرفیس پرو 4 با نسل پیشین خود از نظر ابعادی تفاوت چندانی نخواهد داشت، به همین منظور احتمالا این شرکت در حال برنامه‌ریزی به جهت معرفی یک دستگاه دیگر با ابعادی بزرگتر، مشابه یک لپ‌تاپ خواهد بود. مسلما این دستگاه جدید از نظر ظاهری با هرگونه تبلت سرفیس تا به امروز تولید شده، تفاوت خواهد داشت.

microsoft-surface-3-5015.0طی شایعات و خبرهای منتشر شده در این زمینه، مایکروسافت در این دستگاه از یک نمایشگر 14 اینچی استفاده خواهد کرد و در کنار آن، یک دوربین بر روی دستگاه به جهت استفاده از ویژگی Hello ویندوز 10 (به منظور شناسایی چهره فرد و باز شدن قفل دستگاه) قرار خواهد گرفت. اگر شرکت مایکروسافت همانند مراسم‌های پیشین خود (در مورد دستگاه سرفیس مینی) و در لحظات آخر از معرفی این دستگاه جدید صرف نظر نکند، مسلما این محصول 14 اینچی جدید از مشخصات فنی قابل توجهی برخوردار خواهد بود. مطمئنا مایکروسافت به منظور جذب کاربرانی که به دستگاه‌های پرقدرت این چنینی نیازمند هستند، برنامه‌ خاصی داشته و به احتمال خیلی زیاد، این دستگاه از میزان حافظه رم 16 گیگابایت و میزان حافظه داخلی یک ترابایت بهره خواهد برد.

از آن جایی که ابعاد این دستگاه جدید با سرفیس‌های قبلی این شرکت متفاوت خواهد بود، مایکروسافت می‌بایست تجهیزات جانبی جدیدی را برای آن معرفی کند. بنابراین در این زمینه شاهد معرفی داک و تایپ کاورهای جدیدی خواهیم بود که به دلیل افزایش ابعاد آنها، در ویژگی‌هایی همچون تاچ‌پد آنها پیشرفت و بهبودهایی دیده خواهد شد. شاید این سرفیس 14 اینچی، همان چیزی باشد که می‌بایست از همان اول معرفی می‌شد!

microsoft-band-012-2040.0

دست‌بند هوشمند Band 2 مایکروسافت

مسلما مشاهده گوشی‌ها و تبلت‌های جدید به یک عادت برایمان تبدیل شده است. اما این مقوله در مورد پوشیدنی‌ها و گجت‌های هوشمند در حال ظهور تفاوت داشته و هم اکنون در این حیطه شاهد رقابت بسیار سنگینی میان شرکت‌های بزرگ دنیا هستیم. شرکت مایکروسافت در گذشته یک بار در این زمینه تلاش خود را کرده و دست‌بند هوشمندی را به بازار عرضه کرده است. دست‌بندی که به جای شباهت داشتن به یک ردیاب فیتنس و زیبایی اندام و سلامتی، بیشتر مشابه دست‌بند اسیر‌ها و زندانیان بود! خوشبختانه هم اکنون مایکروسافت بر روی این بخش از این دست‌بند تلاش بسیار زیادی کرده و هم اینک دست‌بند هوشمند Microsoft Band 2، ظاهر بسیار خوب و لوکس‌تری را به خود گرفته است. طبق تصاویر منتشر شده از Microsoft Band 2، این گجت هوشمند از یک نمایشگر خمیده استفاده می‌کند و بند آن نیز دور مچ دستتان را خواهد گرفت. با نگاهی به عکس‌های منتشر شده از این گجت هوشمند به سادگی متوجه می‌شویم که بند آن نسبت به نسل پیشین (که بسیار نامطمئن و نامناسب بود) بسیار مستحکم‌‌تر بوده و پیشرفت‌هایی در آن دیده می‌شود. همچنین خبر‎ها و اطلاعات منتشر شده حاکی از آن است که Band 2 توانایی تشخیص و شمارش تعداد پله‌هایی که هر روز از آن‌ها بالا می‌روید را نیز خواهد داشت.

Microsoft-Band-2a.0Microsoft-Band-leak.0شرکت مایکروسافت قبلا هم در بخش‌های سلامتی و تناسب اندام، تمرکز بیشتری داشته و برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های بسیار زیادی را در این زمینه معرفی کرده است. به احتمال زیاد این گجت جدید با بروزرسانی‌های جدیدی در این بخش‌ها مورد رونمایی قرار خواهد گرفت. همچنین ممکن است اطلاعات بدست آمده در مورد وضعیت جسمانی فرد، در شکل‌های معنادار و مفیدتری ارزیابی شوند. جالب است بدایند که با تازگی این شرکت از اپلیکیشن‌های جدید خود با نام‌های Golf Tracking و True Steps Tracking نیز رونمایی کرده است و مسلما این قابلیت‌های جدید را در دست‌بند Band 2 خواهیم دید.

عرضه گسترده‌تر دست‌بند هوشمند Band 2 مایکروسافت

علاوه بر آن این‌طور به نظر می‌رسد که مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی به منظور عرضه گسترده‌تر این گجت هوشمند باشد و به احتمال خیلی زیاد، Band 2 را در کشورهای دیگر نیز خواهیم دید. شایعات موجود خبر از عرضه رسمی این دست‌بند هوشمند به کشورهای اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و آلمان در کنار کشورهای ایالت متحده و بریتانیا می‌دهند.

win1_2040.0

ویندوز 10 و ایکس باکس

نسخه دهم سیستم عامل ویندوز مایکروسافت چندی پیش توسط این شرکت به طور رسمی منتشر شد و بسیاری از طرفداران این شرکت و سیستم عامل آن، با شنیدن این خبر به دانلود و دریافت آن اقدام کردند. با این حال به احتمال بسیار زیاد در طی مراسم پیش رو، خبرهای بیشتری در مورد این قابلیت‌های سیستم عامل جدید خواهیم شنید. طبق خبرهای منتشر شده، مایکروسافت برای عرضه نسخه بروزرسانی ویندوز 10 در ماه نوامبر در حال برنامه‌ریزی است. به احتمال خیلی زیاد در این رویداد خبرهای بسیار زیادی در مورد زمان دقیق عرضه این بروزرسانی و همچنین محتوای آن دریافت خواهیم کرد. همچنین در طی این مراسم بزرگ، صاحبان گوشی‌های سری لومیا این شرکت به طور جدی مشتاق شنیدن خبرهایی در مورد زمان عرضه نسخه موبایل ویندوز 10 برای گوشی‌های خود خواهند بود. انتظار می‌رود مایکروسافت در این حیطه از تاریخ دقیق انتشار این بروزرسانی پرده بردارد.

از طرفی شرکت مایکروسافت در ماه نوامبر، ویندوز 10 را برای کنسول‌های ایکس باکس خود عرضه خواهد کرد. هم اکنون یک بروزرسانی داشبورد برای گروهی از کنسول‌ها به طور آزمایشی عرضه گشته است و احتمال بسیار زیاد، طی این مراسم، مایکروسافت به طور آشکاری از قابلیت‌های آن رونمایی خواهد کرد. جالب است بدانید که بعضی از منابع خبر از برنامه‌ریزی این شرکت به منظور عرضه یک کنسول کوچک و باریک‌تر طی این مراسم خبر می‌دهند. البته وقوع این چنین موضوعی کمی بعید به نظر می‌رسد اما در صورت به وقوع پیوستن و درست بودن آن، به یک سورپرایز و شگفتی بزرگ در این رخداد تبدیل خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال