مایکروسافت تایید کرد: اینترنت اکسپلورر، دیگر ادامه نخواهد داشت

به نظر می‌رسد دیگر شاهد نسخه‌ای جدید از مرورگر محبوب Internet Explorer نخواهیم بود و طبق گفته‌های مایکروسافت، مرورگر جدیدی با اسم رمز “Project Spartan”، به عنوان مرورگر پیش‌فرض ویندوز 10 قرار می‌گیرد. امروز نیز مدیرعامل اجرایی مایکروسافت، به صورت رسمی اعلام کرد که این مرورگرها، دو محصول کاملا جدا از یکدیگر هستند. این تمامی اطلاعات […]

به نظر می‌رسد دیگر شاهد نسخه‌ای جدید از مرورگر محبوب Internet Explorer نخواهیم بود و طبق گفته‌های مایکروسافت، مرورگر جدیدی با اسم رمز “Project Spartan”، به عنوان مرورگر پیش‌فرض ویندوز 10 قرار می‌گیرد. امروز نیز مدیرعامل اجرایی مایکروسافت، به صورت رسمی اعلام کرد که این مرورگرها، دو محصول کاملا جدا از یکدیگر هستند.

این تمامی اطلاعات منتشر شده نبود، بلکه در کنفرانس همگرایی مایکروسافت که روز دوشنبه برگزار شده بود، رئیس بخش بازاریابی مایکروسافت، آقای Chris Capossela اعلام کرد که توسعه‌دهندگان این شرکت در حال کار بر روی برندی جدید برای مرورگر خود هستند. طبق گفته‌های این مدیر، مرورگر IE با نسخه‌های مختلف و به البته به دلایل سازگاری با سیستم‌های مختلف، همچنان در ویندوز 10 قرار خواهد گرفت اما مروگر نهایی، با هر اسمی که شناخته شود، به عنوان مروگر اصلی ویندوز 10 خواهد بود.

شاید کمی زود باشد که بخواهیم نام این مرورگر را حدس بزنیم اما اینطور که مشخص شده، افراد بسیار زیادی درخواست دارند تا نام این مرورگر جدید، گرفته شده از نام خود Microsoft باشد.

Microsoft exec confirms they're phasing out the Internet Explorer brand with Windows 10 2

نام Internet Explorer، اوایل سال 2000 مشهور شد و دلیل موفقیت آن نیز امنیت بالا و استانداردهای روزی بود که در آن به کار گرفته شده بود. البته مایکروسافت با این مرورگر به موفقیت‌های زیادی رسید اما حالا قصد دارد تا با مرورگری جدید، نام خود را پیشتر از قبل بر سر زبان‌ها بیندازد.

Project Spartan رابط کاربری‌ای ساده، قدرتمند و در عین حال با امکانات خواهد داشت که از جمله‌ی آنها می‌توان به Reading List (چیزی که پیشتر در مرورگر اپرا قرار گرفته و فوق‌العاده کاربردی نیز بوده و مناسب مطالعه‌ی آفلاین و یا ذخیره‌سازی صفحات مورد علاقه می‌باشد)، پشتیبانی از دستیار مجازی Cortana و توانایی به اشتراک گذاشتن تکه‌ای دلخواه از مروگر، اشاره کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال