جریمه سه میلیون دلاری مایکروسافت برای نقض تحریم های ایران

دولت ایالات متحده اعلام کرد مایکروسافت به دلیل نقض تحریم های مربوط به کشورهای ایران، روسیه، کوبا و سوریه جریمه شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از رویترز، مایکروسافت به عنوان غول فناوری آمریکایی بطور آشکار تحریم های صادره علیه ایران را نقض کرده است. طبق یک بیانیه […]

دولت ایالات متحده اعلام کرد مایکروسافت به دلیل نقض تحریم های مربوط به کشورهای ایران، روسیه، کوبا و سوریه جریمه شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از رویترز، مایکروسافت به عنوان غول فناوری آمریکایی بطور آشکار تحریم های صادره علیه ایران را نقض کرده است. طبق یک بیانیه رسمی، دولت و مایکروسافت در رابطه با این موضوع توافق کرده اند.

این توافق شامل تایید مایکروسافت به نقض ۱۳۰۰ مورد از تحریم های اعمال شده علیه ایران، روسیه، کوبا و سوریه است. این اقدام مایکروسافت باعث جریمه سه ملیون دلاری شد که این شرکت پرداخت آن را قبول کرده است.

بنظر می رسد نقض تحریم ها توسط مایکروسافت قراردادن برخی سرویس ها و نرم افزارهای این شرکت در اختیار کشورهای نام برده است. طبق بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا مایکروسافت با رفتار غیرفاحش این تحریم ها را نقض کرده است و خود این شرکت حزئیات مربوط به نقض تحریم ها را بصورت داوطلبانه ارائه کرده است.

طبق این اعلامیه بخش اعظم نقض تحریم ها بین سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۹ اتفاق افتاد. در آن زمان مایکروسافت به سازمان ها و اشخاص روسی ساکن در کریمه خدمات دهی داشته است. مایکروسافت اعلام کرد از نقض تحریم های اعلام شده آگاهی دارد و اکنون قصد دارد طی همکاری با دولت در این مورد به توافق رسیده است. همچنین مایکروسافت اعلام کرد از این پس محدودیت های صادراتی و تحریم ها را بیش از پیش جدی خواهد گرفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال