مایکروسافت در سال 2017 برنامه بزرگی برای واقعیت مجازی دارد

وقتی در اوایل سال جاری، مایکروسافت، پلتفرم ویندوز هولوگرافی خود را به دیگر سازندگان چنین دستگاه‌هایی اعلام نمود، این شرکت حضوری جذاب را در جهان واقعیت مجازی و تکمیلی (و یا “واقعیت ترکیبی) تجربه کرد. با این تفاسیر مایکروسافت با شرکت‌هایی نظیر Oculus و HTC، که در این سال هدست VR و سیستم‌عامل خود را راه‌اندازی […]

وقتی در اوایل سال جاری، مایکروسافت، پلتفرم ویندوز هولوگرافی خود را به دیگر سازندگان چنین دستگاه‌هایی اعلام نمود، این شرکت حضوری جذاب را در جهان واقعیت مجازی و تکمیلی (و یا “واقعیت ترکیبی) تجربه کرد. با این تفاسیر مایکروسافت با شرکت‌هایی نظیر Oculus و HTC، که در این سال هدست VR و سیستم‌عامل خود را راه‌اندازی کردند، به رقابت خواهد پرداخت. امروز در کنفرانس WinHEC در شنزن، بهتر متوجه شدیم که این شرکت قرار است چه واقعیت ترکیبی را به ما ارائه دهد.

در آخر، مشخصات سیستم رسمی را که برای اجرای هدست‌های 300 دلاری  Windows 10 VR نیاز دارید، بیان خواهد شد، که مانند ساخته‌های Dell، HP، و Lenovo می‌باشد. حداقل به یک Intel Core i5 CPU با Hyperthreading، 8 گیگابایت رم، درپاه USB 3.0، اتصالات HDMI یا DisplayPort را با حداقل رزولوشن 2880 در 1440 در 90 هرتز را پشتیبانی می‌کند، و یک چیپست گرافیکی اچ‌دی اینتل 620 یا یک کارت گرافیک سازگار با DirectX 12، نیاز خواهید داشت.

عمدتا همزمان با اعلام «اجرای تست ویندوز هولوگرافی» در ماه گذشته، به این هدست نیز اشاره شد، به طور قابل ملاحظه‌ای، حافظه رَم 4 گیگابایتی به عنوان حداقل حافظه موردنیاز بیان شده است. هم Oculus Rift و هم HTC Vive، به همین مقدار رَم نیاز دارند، اما به CPU متوسط نیاز دارند (به طرز عجیبی 4 گیگابایت رم کمتر از مایکروسافت نیاز دارند). مایکروسافت کیت‌های dev را برای هدست‌های ویندوز هولوگرافی در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی در ماه فوریه، خواهد ساخت.

الکس کیپمن، خالق هولولنز، هدست‌های 300 دلاری، مانند دستگاه‌های میان رده، حرکت 6 درجه را تشخیص می‌دهد، تجربه‌ای مانند Oculus Rift و HTC Vive برای شما به ارمغان می‌آورد. مایکروسافت اعلام کرد که با کمک شرکت سازنده هدست 3Glasses، ویندوز هولوگرافی را بر روی دستگاه S1 اوایل سال آینده عرضه خواهد کرد. S1 شبیه Rift و Vive است، اما از پنل‌های نمایشی 2K مستقل و نرخ رفرش سریعتر 120 هرتز استفاده می‌کند. اساسا، این بدان معناست که باید یک تجربه VR روان‌تر و واضح‌تر از رقبا ارایه دهد، اما البته عوامل دیگری نیز مانند VR، به خصوص ارگونومی، نیز تاثیرگذار هستند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال