مایکروسافت تجهیزات هوش مصنوعی نابینایان را تا 5 زبان دیگر توسعه داد

مایکروسافت اپلیکیشن هوش مصنوعی خود به نام (Microsofts Seeing AI) را که برای نابینایان ساخته شده بود تا 5 زبان دیگر توسعه داد. این تکنولوژی به نابینایان کمک می‌کند تا داده‌های تصویری را به شنیداری تبدیل کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، این برنامه هوش مصنوعی (Microsoft’s Seeing AI) تاکنون به […]

مایکروسافت اپلیکیشن هوش مصنوعی خود به نام (Microsofts Seeing AI) را که برای نابینایان ساخته شده بود تا 5 زبان دیگر توسعه داد. این تکنولوژی به نابینایان کمک می‌کند تا داده‌های تصویری را به شنیداری تبدیل کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، این برنامه هوش مصنوعی (Microsoft’s Seeing AI) تاکنون به بسیاری از کاربران نابینا و کم بینا کمک کرده است. پیش از این ، این برنامه تنها به زبان انگلیسی مجهز بوده و تنها کاربران انگلیسی زبان میتوانستند از آن استفاده کنند. به همین دلیل مایکروسافت در بروزرسانی جدید 5 زبان دیگر هلندی، فرانسوی، آلمانی، ژاپنی و اسپانیایی را نیز به آن اضافه کرده است. بدین ترتیب بسیاری از کاربران دیگر نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. این دستگاه که مبتنی بر یادگیری ماشینی است از طریق تشخیص اشیا و صحنه ها می‌تواند به نابینایان کمک کند.

کاربران برای استفاده از این ابزار کافیست تا عکسی را لمس کنند، سپس می‌توانند توضیحی در مورد آن بشنوند. این هوش مصنوعی حتی ظاهر افراد را نیز برای کاربر توضیح می‌دهد و حالات آنها را توصیف می‌کند.

از دیگر ضعف‌های این برنامه استفاده آن در گوشی های مبتنی بر Ios است. بدین تزتیب بخش وسیعی از کاربران نمی‌توانند از آن استفاده کنند. همچنین این برنامه نمی‌تواند مورد استفاده کاربران در کشورهای پرجمعیتی مانند چین و هند قرار بگیرد. البته این برنامه رایگان است و دانلود آن هزینه ای ندارد.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال