مایکروسافت مجوز فروش نرم‌افزار به هواوی را دریافت کرد

پس از اعلام دولت آمریکا مبنی بر اجازه فروش مجدد به هواوی خشم و اعتراض برخی از سناتورهای آمریکایی برانگیخته شد. بر طبق این اعلامیه، برخی از شرکت‌ها نظیر مایکروسافت می‌توانند باردیگر همکاری با شرکت هواوی را در پیش بگیرند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، مایکروسافت در بیانیه‌ای بطور رسمی اعلام […]

پس از اعلام دولت آمریکا مبنی بر اجازه فروش مجدد به هواوی خشم و اعتراض برخی از سناتورهای آمریکایی برانگیخته شد. بر طبق این اعلامیه، برخی از شرکت‌ها نظیر مایکروسافت می‌توانند باردیگر همکاری با شرکت هواوی را در پیش بگیرند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، مایکروسافت در بیانیه‌ای بطور رسمی اعلام کرد که مجوز فروش به هواوی را از دولت آمریکا دریافت کرده است. وزارت بازرگانی آمریکا نیز تائید کرد که درخواست این شرکت برای فروش نرم افزارهای تجاری و غیرسفارشی مورد موافقت قرار گرفته است.

حدود 6 ماه پیش و بر اثر تحریم های شدید آمریکا، شرکت هواوی به اتهام تهدید امنیتی در لیست سیاه قرار گرفت و این امر ضررهای گسترده‌ای را به هواوی وارد کرد. وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد که تا کنون 30 شرکت درخواست ادامه همکاری با هواوی را ارسال کرده اند و به همه آنها رسیدگی شده و با اکثر آنها نیز موافقت شده است. شرکت هواوی که اکنون به عنوان برترین شرکت حوزه‌ی ساخت تجهیزات ارتباطی و مخابراتی شناخته می‌شود، پیش از تحریم حدود میلیاردها دلار با شرکت‌های آمریکایی مراوده مالی داشته است.

به نظر می‌رسد اکنون مایکروسافت میتواند ویندوز و مجموعه نرم افزارهای آفیس را به هواوی بفروشد. بدین ترتیب برخی از مشکلات بخش سرور و لپ تاپ‌های تحت ویندوز هواوی برطرف خواهد شد. هواوی پیش از این اعلام کرده بود که قرار است لپ تاپ جدید مجهز به ویندوز خود را در اوائل سال جدید رونمایی کند که به دلیل تحریم‌ها متوقف شده بود. اکنون بنظر می‌رسد تا حدودی آرامش به این شرکت بازگشته است و برخی از برنامه های آن از جمله فروش لپ‌تاپ هواوی میت‌بوک ایکس ادامه پیدا خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال