مایکروسافت سرفیس لپ تاپ ۵ مجهز به پردازنده اینتل را معرفی کرد

سری جدید لپ تاپ های سرفیس مایکروسافت توسط این شرکت معرفی شد. سرفیس لپ تاپ ۵ تنها با تراشه اینتل و در دو سایز مختلف عرضه میشود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مایکروسافت از سری جدید لپ تاپ های خانواده سرفیس به نام سرفیس لپ تاپ ۵ رونمایی کرد. برخلاف مدل های […]

سری جدید لپ تاپ های سرفیس مایکروسافت توسط این شرکت معرفی شد. سرفیس لپ تاپ ۵ تنها با تراشه اینتل و در دو سایز مختلف عرضه میشود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مایکروسافت از سری جدید لپ تاپ های خانواده سرفیس به نام سرفیس لپ تاپ ۵ رونمایی کرد. برخلاف مدل های قبلی این لپ تاپ تنها با تراشه اینتل عرضه خواهد شد. مایکروسافت این لپ تاپ را در دوسایز ۱۳.۵ و ۱۵ اینچی و مجهز به پورت Thunderbolt4 معرفی کرده است. نمایشگر این لپ تاپ از فناوری دالبی ویژن IQ نیز پشتیبانی میکند.

نوع پردازنده در دو مدل لپ تاپ متفاوت است. مایکروسافت در لپ تاپ کوچکتر از پردازنده Core i5 نسل دوازدهم استفاده کرد.اما نوع پردازنده در لپ تاپ بزرگتر مدل Core i7-1255UI است.

هنوز مشخص نیست چرا مایکروسافت استفاده از پردازنده های AMD را متوقف کرده است. با این حال این شرکت اعلام کرد همکاری آنها در پروژه های بلند مدت ادامه خواهد داشت.

حافظه ذخیره سازی سرفیس لپ تاپ ۵ از ۲۵۶ گیگابایت به عنوان پایه آغاز میشود و می تواند تا یک ترابایت ارتقا یابد. میزان رم استفاده شده در این لپ تاپ ها نیز از ۸ گیگابایت به عنوان پایه در نظر گرفته شده است و می تواند تا ۳۲ گیگابایت افزایش یابد. گرافیک این دستگاه نیز در هر دو مدل اینتل Iris Xe است.

در بین رنگ های این دستگاه رنگ جدیدی با نام Sage یا زیتونی دیده می‌شود که تنها در مدل ۱۳.۵ اینچی ارائه میشود.

دیگر مشخصات لپ تاپ سرفیس ۵ همانند نسخه قبلی است با این تفاوت که پورت تاندربولت ۴ نیز به آن اضافه شده که انتقال داده با سرعت بالا را برای کاربران و سازندگان فراهم خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال