مایکروسافت نسخه مبتنی بر وبی شبیه IFTTT با عنوان CAP معرفی نمود

ماه گذشته شاهد ارائه‎ی اپلیکیشن Flow، نسخه‎ی تجاری اپلیکیشن IFTTT مایکروسافت برای iOS بودیم که به کاربران اجازه می‎داد چندین سرویس را با هم ترکیب و اعمال بین آن‎ها را خودکار سازند. این اعمال شامل کپی کردن فایل‎ها بین وان‎درایو و دراپ‎باکس و حتی جابجایی سرنخ‎های فروش بین نرم‎افزارهای Salesforce و Dynamics CRM بود. ولی […]

ماه گذشته شاهد ارائه‎ی اپلیکیشن Flow، نسخه‎ی تجاری اپلیکیشن IFTTT مایکروسافت برای iOS بودیم که به کاربران اجازه می‎داد چندین سرویس را با هم ترکیب و اعمال بین آن‎ها را خودکار سازند. این اعمال شامل کپی کردن فایل‎ها بین وان‎درایو و دراپ‎باکس و حتی جابجایی سرنخ‎های فروش بین نرم‎افزارهای Salesforce و Dynamics CRM بود.

ولی به نظر می‎رسد که تیم تحقیقاتی مایکروسافت تصمیم گرفته که با ارائه‎ی اپلیکیشن CAP – یا Conditional Action Programmer- کاربران را به سمت سفر متفاوتی هدایت کند. CAP اپلیکیشن شبه IFTTT دیگری است، که همان‎طور که نام آن به درستی اشاره می‎کند، محدود به منابع تجاری نیست. در واقع، نمونه‎های اصلی لیست شده در صفحه‎ی home این اپلیکیشن شامل چیزهایی نظیر “هر هفته پیش‎بینی هوا را به من پیامک کن” و “مقاله را در Pocket ذخیره کن”، می‎شود.

اپلیکیشن CAP-

ولی نکته‎ی قوت اپلیکیشن CAP، توانایی آن در پردازش زبان طبیعی از طریق پروژه‎ی LUIS است. اگر مایل به ایجاد یک وظیفه‎ی جدید هستید، می‎توانید به سادگی چیزی نظیر “یک پیامک زمانی که افت $MSFT مشاهده می‎شود، برای من ارسال کن” یا “شستن ماشینم را در روز 4 شنبه به من یادآوری کن” را تایپ کنید و CAP باید جمله را تفسیر کند، ارتباطات صحیحی را برقرار، یادآوری را تنظیم و موارد مشابه‎ دیگری را انجام دهد.

اپلیکیشن CAP

سرویس‎هایی که در حال حاضر به نظر می‎رسد مورد پشتیبانی قرار گرفته‎اند شامل موارد زیر می‎شوند:

  • تاریخ و زمان
  • ایمیل
  • فیس‎بوک
  • فید‎های RSS
  • HTTP
  • ایمیل Office 365
  • وان‎درایو برای شرکت‎های تجاری
  • Pocket
  • پیامک
  • سهام
  • پیش‎بینی هوا

و این لیست رو به گسترش است. تحت بخش “ارتباطات”، بخشی که تیم CAP از آن به منظور ارجاع به سرویس‎های مختلف ادغام شده در اپلیکیشن استفاده می‎کنند، کاربران قادر به ارسال نظرات خود در رابطه با سایر خدماتی هستند که دوست دارند در این اپلیکیشن یکپارچه شود.

1468112554_cap3

این اپلیکیشن تحت وب هم‎چنان اندکی ناقص یا به شکل ضعیفی اجرا شده است و ارجاعاتی به یک اپلیکیشن اندرویدی می‎شود که به نظر نمی‎رسد وجود داشته باشد، که این امر ممکن است نشان از این داشته باشد که به زودی یک اپلیکیشن اندرویدی ممکن است ارائه شود که به کاربران اجازه می‎دهد مستقیما بدون نیاز به پیامک یا ایمیل وظایف را از گوشی‎های خود تعیین کنند.

زمان ثبت‎نام، مایکروسافت از شما می‎خواهد یک رفع مسئولیت را بپذیرید که اشاره به این دارد که بعضی از “داده‎ها ممکن است توسط مایکروسافت تا حداکثر یک سال به منظور پیشرفت محصول، حفظ شود”، بنابراین بهتر است حواستان به این قضیه باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال