مایکروسافت سرانجام در سال ۲۰۲۲ اینترنت اکسپلورر را بازنشسته می کند

مایکروسافت اعلام کرد از ژوئن 2022 دیگر از مرورگر اینترنت اکسپلورر پشتیبانی نخواهد کرد. اینترنت اکسپلورر پس از ۲۵ سال سرانجام بازنشسته می‌شود. این مرورگر وب قدیمی هم اکنون محبوبیتی در میان کاربران نداشته و مایکروسافت تاریخ ۱۵ ژوئن 2022 را برای پایان کار اینترنت اکسپلورر اعلام کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و […]

مایکروسافت اعلام کرد از ژوئن 2022 دیگر از مرورگر اینترنت اکسپلورر پشتیبانی نخواهد کرد. اینترنت اکسپلورر پس از ۲۵ سال سرانجام بازنشسته می‌شود. این مرورگر وب قدیمی هم اکنون محبوبیتی در میان کاربران نداشته و مایکروسافت تاریخ ۱۵ ژوئن 2022 را برای پایان کار اینترنت اکسپلورر اعلام کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برنامه اینترنت اکسپلورر در تاریخ ۱۵ ژوئن ۲02۲ دیگر پشتیبانی نخواهد شد. شان لیندرسای مدیر برنامه مایکروسافت می گوید: از این پس در ویندوز 10، Microsoft Edge به جای اینترنت اکسپلورر جایگزین خواهد شد.

مایکروسافت از سال آینده میلادی در تمامی نسخه های ویندوز 10 پشتیبانی از این مرورگر قدیمی را خاتمه خواهد داد. به گفته مایکروسافت Microsoft Edge جایگزین مناسبی برای اینترنت اکسپلورر خواهد بود. مایکروسافت دو سال پیش حالت IE را برای کاربران و شرکت های کوچک ایجاد کرده بود. بدین ترتیب این کاربران می‌توانند از طریق مرورگر جدید مبتنی بر Chromium برای وبسایت های قدیمی استفاده کنند. هم اکنون بسیاری از مشاغل هنوز از اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنند و مایکروسافت قول داده از حالت IE تا سال ۲۰۲۳ پشتیبانی کند.

مایکروسافت سال گذشته پشتیبانی از nternet Explorer 11 را برای برنامه Microsoft Teams به پایان رساند و قصد دارد در اواخر سال جاری نیز بخش خدماتی این مرورگر در Microsoft 365 را پایان دهد. Internet Explorer 11 از ۱۷ آگوست برای خدمات آنلاین مایکروسافت مانند Office 365, OneDrive, Outlook پشتیبانی نخواهد شد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال