مایکروسافت به دنبال تولید تراشه اختصاصی خودش است

شرکت مایکروسافت تلاش دارد تا در محصولات سرفیس خود از تراشه اختصاصی استفاده کند. طبق خبرهای منتشر شده این شرکت اخیراً یک آگهی استخدام جدید منتشر کرده که از برنامه های آینده این شرکت حکایت دارد. مایکروسافت نیز مانند اپل قصد دارد با هدف کاهش وابستگی به اینتل تراشه‌ های اقتصادی تولید کند. به گزارش […]

شرکت مایکروسافت تلاش دارد تا در محصولات سرفیس خود از تراشه اختصاصی استفاده کند. طبق خبرهای منتشر شده این شرکت اخیراً یک آگهی استخدام جدید منتشر کرده که از برنامه های آینده این شرکت حکایت دارد. مایکروسافت نیز مانند اپل قصد دارد با هدف کاهش وابستگی به اینتل تراشه‌ های اقتصادی تولید کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از سایت HotHarware، مایکروسافت اخیرا آگهی استخدام جدیدی منتشر کرده است که در آن از نیروهای متخصص برای تیم سرفیس دعوت شد. ردموندی ها به دنبال ارتقاء تجربه کاربری کاربران از طریق قابلیت ها و افزایش توانایی های چیپست هایی است که احتمالاً از طریق استخدام نیروهای جدید در محصولات سرفیس استفاده خواهد شد.

پیش از این نیز بارها در مورد ساخت تراشه اختصاصی توسط مایکروسافت خبرهایی منتشر شده بود. در دسامبر سال ۲۰۲۰ نیز از تلاش های این شرکت برای ساخت پردازنده های مبتنی بر آرم استفاده در کامپیوترهای سرفیس مطالبی شنیده بودیم. مایکروسافت تلاش داشت تا با MAD همکاری هایی را برای ساخت تراشه مبتنی بر آرم انجام دهد.

 همکاریهای نیز با کوالکام برای تولید تراشه های SQ1 و SQ2 در سرفیس انجام گرفت. اما هیچ کدام از آنها نتوانستند همچون چیپ اختصاصی M1 اپل قدرتمند ظاهر شوند. استفاده از سخت افزار اختصاصی می تواند هماهنگی بیشتری با نرم افزار ایجاد کند. پیش از این گوگل نیز در معرفی پیکسل ۶ از ساخت تراشه اختصاصی تنسور خبر داده بود.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال