گزارش‌ها از تصمیم مایکروسافت برای خرید برنامه‌ی Wunderlist حکایت دارند

چند وقتی می‌باشد که مایکروسافت برنامه‌های مختلفی را از کمپانی‌های مختلف برای دو سیستم عامل iOS و Android خریداری می‌کند. بعد از این که مایکروسافت دو برنامه‌ی Acompi و Sunrise را خریداری کرد، حال نوبت آن شده تا این کمپانی به سراغ برنامه‌ی Wunderlist  برود. شرکت آلمانی 6Wunderkinder GmbH این برنامه‌‌ را ساخته و مایکروسافت پیشنهادی بین […]

چند وقتی می‌باشد که مایکروسافت برنامه‌های مختلفی را از کمپانی‌های مختلف برای دو سیستم عامل iOS و Android خریداری می‌کند. بعد از این که مایکروسافت دو برنامه‌ی Acompi و Sunrise را خریداری کرد، حال نوبت آن شده تا این کمپانی به سراغ برنامه‌ی Wunderlist  برود. شرکت آلمانی 6Wunderkinder GmbH این برنامه‌‌ را ساخته و مایکروسافت پیشنهادی بین 1 تا 2 میلیون دلاری را برای خرید آن به این شرکت داده است. هنوز کمپانی Wunderlist این خبر را تایید نکرده و سایت وال استریت جورنال این خبر را به گفته‌ی منابع داخلی این کمپانی نقل کرده است.

مایکروسافت قصد دارد تا با خرید برنامه‌های مختلف راه خود را برای ورود به عرصه‌ی برنامه‌های اسمارت فون‌ها باز کند. برنامه‌ی Acompli که نام آن به Outlook تغییر یافت برنامه‌ای برای چک کردن ایمیل کاربر می‌باشد. از طرفی دیگر برنامه‌ی Sunrise نیز که توسط مایکروسافت خریداری شد نقش تقویم را در گوشی شما بازی می‌کند. مایکروسافت با خرید برنامه ی Wunderlist کالکشن خود را کامل کرده و شاید به سراغ دیگر برنامه‌ها برود.

برنامه‌ی Wunderlist یک برنامه‌ی مدیریتی می‌باشد که شباهت بسیاری به برنامه‌ی Note برای یادداشت برداری در گوشی‌های اندرویدی دارد. این برنامه برای تمامی سیستم‌عامل‌های گوشی‌های هوشمند عرضه شده و حتی نسخه‌ی مک و ویندوز آن نیز در دسترس است. هنوز هیچ کدام از این دو شرکت خبر خرید یا فروش برنامه را تایید نکرده‌اند. فعلا خیلی زود است که در مورد این شایعه قضاوت کنیم اما هر چه که باشد این برنامه بدون شک ارزش امتحان کردن را دارد.