مایکروسافت هنوز به دنبال راهی برای پُل زدن از iOS به ویندوز 10 است

اگر به یاد داشته باشید، مایکروسافت تلاش زیادی داشته و دارد تا بتواند کاری کند که توسعه‌دهندگان به کمک دستوراتی ساده، نرم‌افزارهایی که برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS را نوشته‌اند، برای سیستم‌عامل ویندوز نیز عرضه نمایند. مایکروسافت برای انجام این کار قصد داشت تا همه چیز را زیر سایه‌ی پلتفرم Universal Windows بیاورد و برای شروع نیز […]

اگر به یاد داشته باشید، مایکروسافت تلاش زیادی داشته و دارد تا بتواند کاری کند که توسعه‌دهندگان به کمک دستوراتی ساده، نرم‌افزارهایی که برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS را نوشته‌اند، برای سیستم‌عامل ویندوز نیز عرضه نمایند. مایکروسافت برای انجام این کار قصد داشت تا همه چیز را زیر سایه‌ی پلتفرم Universal Windows بیاورد و برای شروع نیز ویندوز 10 را به همراه قابلیت‌های فراوانی عرضه نمود. اما اخیرا اطلاعاتی منتشر شده بود که نشان می‌داد این احتمال وجود دارد که توسعه‌دهندگان نتوانند نرم‌افزارهایی که برای سیستم‌عامل iOS نوشته‌اند را برای ویندوز عرضه نمایند.

به هر حال پس از انتشار این خبر، مایکروسافت کمی خبرها را داغ و اعلام کرد که در پلتفرم Universal Windows می‌توان کاری نمود که حتی توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهایی که به کمک زبان‌های Net. و Win32 نوشته‌اند را در کنار اندروید، iOS و دیگر سیستم‌عامل‌ها، برای پلتفرم نهایی مایکروسافت عرضه نمایند. اما حالا به نظر می‌رسد که مایکروسافت نتوانسته در این مورد موفق ظاهر شود و از پس چنین چیزی بر بیاید.

ولی مایکروسافت باز هم نا امید نشده و با تلاش زیاد بر روی پروژه‌ی ایجاد پل نرم‌افزاری iOS برای ویندوز که با نام “Islandwood” شناخته می‌شود، اعلام کرده که به زودی ابزارهای آزمایشی مورد نیاز برای تبدیل آسان اپلیکیشن‌های iOS به ویندوز را عرضه و در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد داد.

اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، می‌توانیم تقریبا مطمئن باشیم که مایکروسافت توانسته راه مربوط به انجام این کار را پیدا نماید. در قدم بعدی، این شرکت باید بتواند ابزارهایی را عرضه نماید که توسعه‌دهندگان به سادگی بتوانند کدهای Objective C را در پلتفرم iOS پیاده کنند. اینطور که اطلاعات منتشر شده و در دستِ وب‌سایت Github نشان می‌دهد نیز تلاش‌های مایکروسافت تا کنون نتایج خوبی در بر داشته و سازندگان به موارد بسیار خوبی رسیده‌اند.

در نهایت باید بگوییم که امیدواریم این پروژه همانند پروژه “Astoria” که مربوط به پل‌ نرم‌افزاری سیستم‌عامل اندروید بوده، متوقف نشود و مایکروسافت بتواند به آنچه که می‌خواهد برسد، چرا که اگر این اتفاق بیفتد، می‌توانیم شاهد پیشرفت بسیار قابل توجهی در زمینه‌ی نرم‌افزارها و سیستم‌های نرم‌افزاری باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال