مایکروسافت به گیاهان قدرت صحبت کردن می‌دهد

گفته می‌شود صحبت کردن با گیاهان به رشد بهتر آن‌ها کمک می‌کند. اگرچه این دیدگاه زمانی خرافات محسوب می‌شد، اما علم آن را ثابت کرده است. علاوه بر این کشف شده که گیاهان در واقع با واکنش به عناصر موجود در اطراف خود، می‌توانند صحبت کنند. با در نظر گرفتن تمام این‌ها، آیا راهی برای […]

گفته می‌شود صحبت کردن با گیاهان به رشد بهتر آن‌ها کمک می‌کند. اگرچه این دیدگاه زمانی خرافات محسوب می‌شد، اما علم آن را ثابت کرده است. علاوه بر این کشف شده که گیاهان در واقع با واکنش به عناصر موجود در اطراف خود، می‌توانند صحبت کنند. با در نظر گرفتن تمام این‌ها، آیا راهی برای مکالمه کردن با گیاهان وجود دارد؟

آخرین مطالعه تحت عنوان پروژه فلورانس که توسط محقق Helene Steiner در برنامه استودیو 99 تحقیقات مایکروسافت، دپارتمان پشت FlashBack رهبری می‌شود، افزودن VR با کیفیت بالا به دستگاه‌های پایین رده و همچنین بسیاری تحقیقات دیگر را هدف قرار داده است. پروژه فلورانس شامل یک کپسول گیاهی با سنسورهای مخصوص است که به یک کامپیوتر متصل است.

برای شروع برقراری ارتباط با گیاهان در داخل کپسول، یک کاربر می‌تواند هر چیزی که می‌خواهد در کامپیوتر تایپ کند. به محض ارسال، این پیام برای سنسور ترسیم می‌شود و کامپیوتر تشخیص می‌دهد که آیا جمله مثبت است یا منفی؛ و سپس این پیام به زبانی شبیه به کد مورس ترجمه می‌شود. سنسورهای مثبت به صورت مجموعه‌ای از فلاش‌های قرمز تنظیم خواهد شد. طبق این پژوهش، رنگ قرمز به رشد گیاهان کمک می‌کند.

سنسورهایی وجود دارند که به برگ‌ها، ریشه‌ها، خاک و حتی هوای اطراف گیاه متصل می‌شود. این سنسورها کمک می‌کنند تا تشخیص دهیم که گیاه چه احساسی دارد و از داده‌هایی که گیاه شناسایی می‌کند، می‌تواند به پیام ارسال شده توسط انسان پاسخ دهد، هرچند جمله مثبت باشد یا منفی. سپس با استفاده از توییتر پاسخ گیاه به زبان انسان ترجمه خواهد شد؛ این سیستم توییت‌های شبیه به سنسور گیاه را جستجو خواهد کرد و سپس پاسخی به صورت زبان قابل‌درک به کاربر می‌دهد.

اشتاینر می‌گوید: «ما تقریباً می‌توانیم حالات و روحیاتی برای گیاهان ایجاد کنیم و پیامی که برمی‌گردد را دریابیم». «زمانی که من از شما سؤالی می‌پرسم و شما روحیه خوبی دارید، پاسختان احتمالاً بهتر از زمانی است که خسته هستید. این روشی است که ما فکر می‌کنیم پردازش زبان طبیعی راه خوبی برای تشخیص روحیات گیاهان است».

علاوه بر این، Asta Roseway، طراح اصلی پژوهش در تحقیقات مایکروسافت توضیح می‌دهد: «ما می‌خواستیم ایده‌ای درباره اینترنت چیزهای مختلف خلق کنیم. این یک موضوع داغ به نظر می‌رسید، همه چیز برنامه‌ریزی شده و ما می‌خواستیم آینده‌ای دیگر تولید کنیم که از “یخچال شما با تلویزیونتان حرف می‌زند!” فراتر برویم، ما قصد داشتیم یک حرکت ریشه‌ای انجام دهیم.»

Roseway همچنین اظهار داشت که این پژوهش انگیزه شرکت‌ها، بسیاری از سازمان‌های کشاورزی و کشاورزی شهری را برانگیخته است. این تحقیق همکاری بین رشته‌های متعدد را نیز ممکن می‌سازد. وی می‌گوید: «مهندسان با زیست‌شناسان و همچنین با توسعه‌دهندگان نرم‌افزار همکاری می‌کنند. این نوع از همکاری متقابل برای فن‌آوری‌های در حال ظهور ضروری است».

اشتاینر به تحقیقات خود ادامه می‌دهد و حتی برنامه‌ریزی می‌کند طبقه‌بندی پاسخ‌های الکتریکی و شیمیایی گیاه در کلمات قابل فهم‌تر و واقعی را گسترش دهند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال