مایکروسافت با هدف از کار انداختن بزرگترین شبکه بات نت با ESET همکاری می‌کند

مایکروسافت قرار است با تشکیل یک ائتلاف با شرکت ESET در اقدامی هماهنگ برای از کار انداختن بزرگترین شبکه بات نت دنیا یعنی TrickBot همکاری کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، علاوه بر مایکروسافت و ESET شرکت Symantec نیز در این ائتلاف حضور دارد و هدف اصلی این اتلاف نیز از کار […]

مایکروسافت قرار است با تشکیل یک ائتلاف با شرکت ESET در اقدامی هماهنگ برای از کار انداختن بزرگترین شبکه بات نت دنیا یعنی TrickBot همکاری کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، علاوه بر مایکروسافت و ESET شرکت Symantec نیز در این ائتلاف حضور دارد و هدف اصلی این اتلاف نیز از کار انداختن TrickBot با هدف قرار دادن سرورها و ماژول‌های این بدافزار است.

مایکروسافت اعلام کرده است که با استفاده از این ائتلاف و جمع آوری یک نمونه چند ماهه از بدافزار TrickBot و تحلیل آن توانسته سازوکار درونی آن ها از جمله سرور هایی که برای کنترل کامپیوتر های آلوده استفاده می شود را شناسایی کند.

پس از شناسایی این شرکت مجوزهای لازم را برای از کار انداختن این سرورها دریافت کرده و با استفاده از غیر فعال سازی آدرس های آی پی و از دسترس خارج کردن محتوا های موجود بر روی این سرور ها می تواند سرویس دهی به اپراتورهای بات نت و مسدود سازی آنها را انجام دهد. این ائتلاف گزارش داده است که در حال حاضر سرویس بات نت حدود یک میلیون کامپیوتر را آلوده کرده و در این میان برخی دستگاه‌های اینترنت اشیا نیز دیده می‌شود.

در حال حاضر TrickBot یکی از بزرگ‌ترین بات نت های حال حاضر دنیا است و از سال ۲۰۱۶ تا کنون به عنوان یک تروجان بانکی شناخته شده و با تبدیل شدن به یک دانلود کننده و بدافزار چند منظوره که می تواند سیستم ها را آلوده کند، دسترسی به سیستم ها را در اختیار دیگر هکرها قرار می‌دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال