برنامه‌ی مایکروسافت برای گوشی‌های هوشمند: هر سال 6 گوشی هوشمند!

اخیرا در خبر‌ها داشتیم که مایکروسافت حدود 7800 نفر از کارمندان خود را در بخش موبایل اخراج کرده است. حال در جدیدترین گزارشی که سایت Bloomberg منتشر کرده، مایکروسافت از این به بعد در هر سال فقط 6 عدد گوشی هوشمند را عرضه می‌کند. بر اساس این گزارش که از یک منبع نامشخص به دست آمده، مایکروسافت […]

اخیرا در خبر‌ها داشتیم که مایکروسافت حدود 7800 نفر از کارمندان خود را در بخش موبایل اخراج کرده است. حال در جدیدترین گزارشی که سایت Bloomberg منتشر کرده، مایکروسافت از این به بعد در هر سال فقط 6 عدد گوشی هوشمند را عرضه می‌کند.

بر اساس این گزارش که از یک منبع نامشخص به دست آمده، مایکروسافت قصد دارد سه نوع گوشی هوشمند را در هر سال منتشر کند. سری اول گوشی‌هایی که دارای قیمت مناسب هستند، سری دوم گوشی‌های تجاری و سری سوم پرچمداران. بنابراین مایکروسافت هر سال یک یا دو عدد گوشی هوشمند را در این سری‌ها عرضه می‌کند. از طرفی دیگر مایکروسافت دیگر در مناطقی که فروش مناسبی را تجربه نکرده است، گوشی‌های هوشمند خود را عرضه نمی‌کند. البته می‌توان کشور آمریکا را به علت وسعتی که دارد جز استثنا‌ی این تصمیم دانست.

نکته‌ی جالب‌تر در مورد مایکروسافت این است که این کمپانی هم اکنون در سال 2015 شش تلفن هوشمند را روانه بازار کرده. تلفن‌های هوشمند Lumia 435, Lumia 532, Lumia 640, Lumia 640 XL, Lumia 430, و Lumia 540 دو سیم‌کارته، 6 تلفن هوشمندی هستند که مایکروسافت تاکنون در سال میلادی جاری عرضه کرده است. البته مایکروسافت دو تلفن هوشمند دیگر نیز با نام رمز‌ Talkman  و Cityman اواخر امسال عرضه می‌کند. بر اساس شایعات هر دو گوشی دارای رم 3 گیگابایتی، نمایشگری QHD، دوربین 20 مگاپیکسلی و فلش LED سه تایی خواهند بود. گفته می‌شود گوشی هوشمند با کد رمز Cityman  دارای نسخه‌ی ویندوز 10 Continuum می‌باشد که هنگامی که به مانیتور متصل شود، می‌توان از آن به عنوان یک دسکتاپ استفاده کرد.

برنامه‌ی مایکروسافت برای گوشی‌های هوشمند: هر سال 6 اسمارت فون!

البته این دو گوشی ممکن است تنها گوشی‌های آینده‌ی مایکروسافت در سال جاری نباشند. چند روز پیش بود که شایعاتی مبنی بر این که مایکروسافت در حال تلاش برای ساخت گوشی هوشمندی با دوربین جلوی قدرت‌مند به همراه فلش می‌باشد؛ منتشر شد. اطلاعاتی دیگری از این گوشی هنوز منتشر نشده است. اگر این گوشی وارد بازار شود؛ این اولین بار خواهد بود که یک گوشی هوشمند توسط مایکروسافت با فلش دوربین جلو عرضه می‌شود. از دیگر گوشی‌هایی که دارای فلش برای دوربین جلو هستند می‌توان به HTC Desire Eye و Sony Xperia C4 اشاره کرد.

به هر حال، با توجه با اخراج حدود 7800 کارمند بخش موبایل مایکروسافت و شایعات منتشر شده در مورد خط تولید گوشی‌های هوشمند این کمپانی، این مطلب که مایکروسافت تمرکز اصلی خود را خارج از دنیای گوشی‌های هوشمند قرار داده خیلی راحت می‌توان متوجه شد. از طرفی دیگر مایکروسافت بار‌ها اعلام کرده که قصد ندارد به این زودی از گوشی‌های هوشمند خداحافظی کند!

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال