ببینید: اولین ویدئوی تبلیغاتی مایکروسافت برای لومیا 950 و لومیا 950XL (به همراه تصاویر رسمی)

همان‌طور که حتما مطلع هستید، شرکت مایکروسافت طی مراسمی رسمی از گوشی‌های لومیا 950 و لومیا 950XL رونمایی کرد. جالب است بدانید که ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت در طی مصاحبه‌ای در روزهای پیشین این طور اظهار کرده بود که “اگر کسی مایل به تولید گوشی‌های ویندوزفونی نیست، خودمان آنها را خواهیم ساخت”. امروز شاهد به […]

همان‌طور که حتما مطلع هستید، شرکت مایکروسافت طی مراسمی رسمی از گوشی‌های لومیا 950 و لومیا 950XL رونمایی کرد. جالب است بدانید که ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت در طی مصاحبه‌ای در روزهای پیشین این طور اظهار کرده بود که “اگر کسی مایل به تولید گوشی‌های ویندوزفونی نیست، خودمان آنها را خواهیم ساخت”. امروز شاهد به تحقق پیوستن صحبت‌های این مقام بلند پایه شرکت مایکروسافت هستیم.در واقع امروز، چهاردهم مهرماه، شرکت مایکروسافت از جانشین گوشی‌ لومیا 930 خود پرده برداری کرده و در این حیطه از دو پرچم‌دار جدید و بسیار قوی رونمایی به عمل آورده است. پرچم‌دارانی که هر دو به طور پیش‌فرض دارای نسخه موبایلی سیستم عامل ویندوز 10 هستند.

همان‌طور که در خبرهای قبلی به آن اشاره شد، گوشی لومیا 950 دارای یک صفحه نمایش 5.2 اینچی بوده و که دقت تصویر آن به 1080 × 1920 پیکسل می‌رسد. با این حساب، میزان چگالی تصویر نمایشگر این گوشی برابر 424 پیکسل در هر اینچ خواهد بود. در کنار آن، تراشه شش هسته‌ای اسنپدراگون 808 کوآلکام قلب تپنده این گوشی خواهد بود. واحد گرافیکی آدرنو 418 به همراه سه گیگابایت حافظه RAM و 32 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا از دیگر مشخصات فنی این گوشی به حساب می‌آید. یک دوربین 20 مگاپیکسلی از نوع PureView در بخش پشتی این گوشی به عنوان دوربین اصلی قرار گرفت است و دوربینی 5 مگاپیکسلی در جلوی گوشی مسئولیت ثبت تصاویر سلفی و مکالمات ویدئویی این گوشی را بر عهده دارد. همچنین وجود فلاش LED سه گانه پشتی این گوشی به ثبت هر چه بهتر تصاویر در محیط‌هایی با نور ناکافی کمک شایانی خواهد کرد.

[aparat]http://www.aparat.com/v/z71qQ[/aparat]

گوشی لومیا 950XL مایکروسافت نیز دارای صفحه نمایشی با ابعاد 5.7 اینچ بوده و که دقت تصویر آن به 1440 × 2560 پیکسل می‌رسد. با این تفاسیر، میزان چگالی تصویر نمایشگر این گوشی برابر 515 پیکسل در هر اینچ خواهد بود. چیپ 64 بیتی اسنپدراگون 810 موجود در این گوشی در بخش CPU خود دارای هشت هسته پردازشی بوده و در کنار آن از واحد گرافیکی پرقدرت آدرنو 430 نیز بهره می‌برد. میزان سه گیگابایت حافظه RAM به همراه 32 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا از دیگر مشخصات فنی این فبلت به حساب می‌آید. همانند لومیا 950، این گوشی نیز در بخش پشتی بدنه خود دارای یک دوربین اصلی 20 مگاپیکسلی PureView بوده و دوربین 5 مگاپیکسلی به ثبت تصاویر سلفی هر چه بهتر کمک خواهد کرد. انتظار می‌رود هر دو گوشی هر چه زودتر وارد بازارهای فروش شده و به دست خریداران و طرفداران خود برسند. لازم به ذکر است که هر دو گوشی لومیا 950 و لومیا 950XL به طور پیش‌فرض از سیستم عامل  Windows 10 Mobile پشتیبانی خواهند کرد.

در بخش زیر شاهد نمایش تصاویر رسمی دو گوشی لومیا 950 و لومیا 950XL مایکروسافت به همراه اولین ویدئوی تبلیغاتی آنها هستید:

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال