مایکروسافت تراشه هوش مصنوعی اختصاصی می‌سازد

گزارش های اخیر در مورد مایکروسافت نشان می دهد این شرکت در حال ساخت تراشه های اختصاصی برای استفاده در تمرینات مربوط به مدل های زبانی بزرگ است. با ساخت این تراشه ها دیگر مایکروسافت به انویدیا وابسته نخواهد بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مایکروسافت از چند سال پیش روی تراشه […]

گزارش های اخیر در مورد مایکروسافت نشان می دهد این شرکت در حال ساخت تراشه های اختصاصی برای استفاده در تمرینات مربوط به مدل های زبانی بزرگ است. با ساخت این تراشه ها دیگر مایکروسافت به انویدیا وابسته نخواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مایکروسافت از چند سال پیش روی تراشه های اختصاصی کار می کند. قرار است این تراشه های توسعه یافته برای آزمایش در مایکروسافت و OpenAI مورد استفاده قرار بگیرند.

گزارش منتشر شده توسط وبسایت The Information نشان می دهد مایکروسافت با هدف قطع وابستگی به انویدیا و همچنین کاهش هزینه ها در حال توسعه تراشه هایی است که قابلیت

آموزش مدل های زبانی بزرگ را دارا هستند. این تراشه ها از سالها پیش تاکنون در دست توسعه قرار دارند. توسعه این تراشه ها از سال ۲۰۱۹ تاکنون بصورت مخفیانه بوده و قرار است از آنها برای تعلیم مدل های GPT-4 مورد استفاده قرار بگیرد.

در هال حاضر سخت افزارهای مربوط به هوش مصنوعی توسط انویدیا تامین میشوند. به عنوان مثال شرکت OpenAI برای توسعه ChatGPT بیشتر ۳۰ هزار سی پی یو H100 از این شرکت تهیه کرده است. اکنون مایکروسافت قصد دارد با ساخت تراشه های اختصاصی هزینه کمتری برای توسعه هوش مصنوعی پرداخت کند.

مایکروسافت تولید این تراشه ها را طی پروژه ای به نام Athena به پیش می برد و گزارش های منتشر شده نشان می دهند سرعت توسعه این پروژه افزایش یافته است. هنوز مشخص نیست این تراشه توسط کاربران مایکروسافت آژور نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت یا خیر. با این حال آزمایشات اولیه این تراشه ها اوائل سال آینده و در مایکروسافت و OpenAI انجام خواهد شد.

مایکروسافت برنامه ریزی هایی را برای آینده نسل های بعدی تراشه خود انجام داده است. بنظر می رسد تراشه های جدید قرار نیست جایگزین تراشه های انویدیا شود و تنها قرار است برای عرضه قابلیت های هوش مصنوعی در بینگ و یا دیگر محصولات مایکروسافت استفاده شود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال