مایکروسافت پیروز مسابقه 10 میلیارد دلاری با آمازون

مایکروسافت و آمازون در یک پروژه 10 میلیارد دلاری وزارت دفاع این کشور با یکدیگر به رقابت پرداختند که در این رقابت مایکروسافت توانست این پروژه را از آن خود کند. این پروژه مربوط به ارائه خدمات ابری به پنتاگون بوده است که ردموندی ها توانستند پیروز شوند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی […]

مایکروسافت و آمازون در یک پروژه 10 میلیارد دلاری وزارت دفاع این کشور با یکدیگر به رقابت پرداختند که در این رقابت مایکروسافت توانست این پروژه را از آن خود کند. این پروژه مربوط به ارائه خدمات ابری به پنتاگون بوده است که ردموندی ها توانستند پیروز شوند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز ، این پروژه که نام دارد مابین مایکروسافت و وزارت دفاع این کشور امضا شد. در این پروژه مایکروسافت خدمات ابری را برای کابردهای ذخیره‌سازی و دیگر فناوری‌ها تا پردازش هوش مصنوعی دراختیار پنتاگون قرار می‌دهد. همچنین پردازش یادگیری ماشین و پردازش وظایف کاری منحصربه‌فرد و مبتنی‌بر مأموریت بخشی از مسئولیت مایکروسافت خواهد بود.

در این فهرست رقابت علاوه بر مایکروسافت و آمازون ، شرکت IBM و اوراکل نیز حضور داشتند که پیش از پایان از فهرست نامزدها حذف شدند. دلیل حدف آنها نیز نبود حداقل های فنی لازم برای همکاری با وزارت دفاع آمریکا بوده و تنها دو غول صنعت ابری شرایط لازم را دارا بودند.

ترامپ نیز ذر انتخاب پیمان کار برای این کار دخالت داشته و ادعا کرد شکایت‌های متعددی نیز از رقبا علیه مایکروسافت و آمازون وجود داشته و دولت در جریان انتخاب پیمان‌کار به آن‌ها توجه ‌کرده است . در این میان تنها ناراضیان اینگونه قراردادهای دولتی تنها کارمندان هستند. نمونه مشابه این قرارداد را میتوان در قرارداد گوگل با پنتاگون در حوزه‌ی مسیریابی هوش مصنوعی به‌نام Project Maven مشاهده کرد که تظاهرات و شکایت کارمندان علیه قرارداد مذکور ، گوگل را به خروج از این قرارداد مجبور کرد.

این قراداد 10 سال بطول خواهد انجامید و در این قرارداد ۱۰۰ هزار هدست واقعیت افزوده  برای آموزش نظامی دراختیار ارتش آمریکا قرار خواهد گرفت. کارمندان این شرکت درباره‌ی قرارداد اخیر هم اعتراض‌هایی کرده‌اند که البته ظاهرا بی‌فایده بوده است. زیرا شرکت‌های بزرگ فناوری برای همکاری با دولت آمریکا تلاش میکنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال