گزارش مالی مایکروسافت منتشر شد: 2.1 میلیارد دلار ضرر

بالاخره مایکروسافت نیز گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم سال 2015 (دوره‌ی مالی منتهی به 30 ژوئن) را منتشر نمود و درآمد 22.2 میلیارد دلاری این شرکت، ماحصل تلاش این کمپانی در دو ماه گذشته بوده و نشان می‌دهد که مایکروسافت 2.1 میلیارد دلار ضرر کرده است. اما دلیل این درآمد پایین و حتی ضرر مایکروسافت، […]

بالاخره مایکروسافت نیز گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم سال 2015 (دوره‌ی مالی منتهی به 30 ژوئن) را منتشر نمود و درآمد 22.2 میلیارد دلاری این شرکت، ماحصل تلاش این کمپانی در دو ماه گذشته بوده و نشان می‌دهد که مایکروسافت 2.1 میلیارد دلار ضرر کرده است.

اما دلیل این درآمد پایین و حتی ضرر مایکروسافت، چیزی نیست جز اختلاس غیرنقدی 7.5 میلیارد دلاری که در بخش مربوط به نوکیا رخ داده بود. البته در این دو ماه، مایکروسافت برنامه‌های زیادی را اجرایی نمود و در بخش‌های مختلفی سرمایه‌گذاری کرد که همین موضوع سبب شده تا کمی آمار و ارقام ضعیفتر از حد ممکن به نظر برسند. تمامی این موارد در کنار یکدیگر سبب شده تا مایکروسافت با جمعا 8.5 میلیارد دلار زیان ناخالص روبه‌رو باشد.

با این حال مایکروسافت یک جدول از عمکلرد خود در این دوره منتشر کرده که در آن سود خالص، درآمد ناخالص، درآمد خالص و … به تفکیک نشان داده شده‌اند تا کمپانی‌های مختلف، بهتر بتوانند در جریان فعالیت‌های مالی این شرکت قرار بگیرند.

Microsoft Reports A $2.1B Q4 Loss 2

اما یک نکته‌ی مهم در مورد عملکرد ضعیف مایکروسافت و البته سایر کمپانی‌های آمریکایی که گزارش مالی خود را منتشر می‌کنند وجود دارد که باید به آن اشاره کنیم و آن، بالا رفتن نرخ ارز و قیمت دلار در کشورهای دیگر است. همانطور که می‌دانید کشورهای آسیای شرقی و کشورهای اروپایی، واحد پول خود را دارند و محصولاتی را که از شرکت‌های آمریکایی خریداری می‌کنند، به خاطر مبادلات ارزی قیمت بالاتری پیدا می‌کنند. بالا رفتن قیمت دلار در این کشورها سبب شده تا کاربران پول کمتری برای خرید محصولات پرداخت کرده و تاثیر آن نیز به خوبی در آمار مالی مایکروسافت دیده می‌شود.